Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Moridin
Ah, på nära håll ser man att den är betydligt blåare än min. Tyvärr är klisterlappen med färgkod borta så kan inte se vad jag har. :cry: Ska bilen upgrades någonting i utrustningsväg eller kör du på utan? Lägg gärna upp bilder när du donar med virvelspjället, intressant att titta på då jag själv lider av ett dåligt sådant som fastnat och inte rör på sig. :x

MVH
av Landin
Eventuellt blir det montera dimljus då den saknar det. Det är inplanerat xenonkonvertering av halvljuset. Men rent utrustningsmässigt så har den allt jag vill den ska ha, förutom dimljus då.
Första som ska ske är dock att tona framrutorna :) tänkte vara så seriös att jag plockar ut dom och håller till på ett bord.
Användarvisningsbild
av Moridin
Dimljus måste jag ordna med, inte ok att åka runt utan dom. Även en konvertering till halvlljuset här med, möjligtvis även till helljus+2 eller 3 extraljus.
Vad blir det för toning du ska ha? Seriöst är bra, då blir det oftast ordentligt gjort. ;)
av Landin
Original halvljus är ju sämre än ett stearinljus! Har ju 4 extraljus så helljus klarar jag mig med, dock när fronten är omlackerad och dom gräsliga hålen för extraljusstagen är borta så blir det bara tre... dock fortsatt 55w xenon, ligger just nu och samlar damm då jag inte orkade köpa extra kablage för att kunna ha ballasterna under huven
Blir en ganska ljus toning, 60-70% genomsläpp kanske, får se vad och vars man köper film. Vill ju kunna se ut också så man ser fotgängare osv och även ser nått när det är mörkt. Bakrutorna är det 5% genomsläpp på, blir inte så våldsamt lysande att ha det på framrutorna...
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: CITRERING på citering på citering
Användarvisningsbild
av Moridin
Det är jag villig att hålla med om, om inte än värre! Lämnar du in för att fixa huven eller gör du det själv? Börjar bli bättre väder snart så då kan man allt börja pula själv, lackering hade jag inte vågat mig på dock. :oops:
Är polisen i din stad inte petiga på toning fram? Vet inte alls hur mycket dom reagerar på det så vågar inte tona fram, jobbigt med böter. :)
av Landin
Stötfångarna ;) Ska göra allt underarbete själv sen får proffsen lacka dom. Har lackat några bilar men hade ingen fungerande spruta, sen vill jag ha proffsresultat med den här typen av färg.
Bor på landsbygden, närmsta polis är två mil bort, så risken är rätt liten att åka dit, men allt kan ju hända, har åkt dit på xenon i halvljus men fick bara ombesiktning då, inga böter.
av Landin
Råkade visst bli en beställning på ögonlock, och även en burk bättringsfärg så man kan lacka dom.

När jag letade färgkoden så hittade jag lappen på b-stolpen där chassinumret, och då även färgkoden stod, där stod det även Kinetic, så nu fick jag svar på det också, att det är ingen classic det här.
av Landin
I morse såg bilen ut så här:

Bild
Bild
Helt fantastiskt roligt...

Till saken hör ju att jag aldrig sett denna färg ren, då bilen var skitig då vi hämtade den.
Dock så skulle ju pappa tvätta morsans bil, så då hakade jag på med V70in :)
Lastade in allt i bilvårdsprodukter som finns i min ägo och resultatet blev så här:

Bild
Nej, jag har inte fuskat med fälgarna, dom är så där risiga vare sig jag vill eller inte...

Bild
Mobilbilder gör den ju inte direkt rättvis heller, sen började det ju att snöa.
Ska städa den imorgon så då ska jag ta fram systemkameran, blir "lite" bättre bilder då. :P
av Landin
Lite systemkamerabilder :)

Bild

Bild

Bild

Bild
Magic blue pearl och krom = me like!
av Landin
Vparts levererar som vanligt!
Bild
Nu skulle jag bara ha hämtat färgen jag har beställt :P
Bild
Snabbtest, dom är ju dels olackerade + att dom ska ligga mellan glas och gummilist, nu är dom bara ditlagda lite löst på prov :)
Bild
Köpte två dekaler samtidigt, allt för att radera gubblooken ännu mer.

Får nog mina nya sommardäck till veckan :) Så då blir det nog till att putsa upp 17" och montera dom :D
Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.