Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#842883
Bild

Lite nya leds.
Köpte 100st Nya T3 på nätet.. Skulle vara vita men enligt mig är de blå och lider av vit färg har blå färgton symtomet. Ska fan kräva pengarna tillbaka.

Bild

Blå... ushh.. Någon som vill köpa massa "blåa leds"??


Bild

Ett mystiskt paket kom hem.. Dock så är Schenker helt värdelösa på att få fram paket som är oskadade. Hela gaveln på paketet var vid öppet. Riktigt otrevligt bemötande man fick på utlämmnings stället då man påpekade att paketet var ju fan helt jävla öppet.
#845163
Blåa eller xeonvit .. bääh. Säljer av skiten istället :P

Blir kanske ett ryck mot helgen. har upptäckt att soppamätaren inte går ända upp plus att den ibland kan hänga sig på halvtank eller bara dö. tror att den sitter snett i tanken.
Såg en liten "tråkig sak". Huven har en liten knäck i högra hörnet. Men men.. xD Finns värre skit att fixa.
#846806
Då fick man ett ryck och bytte styrväxel.

Bild

Helt och fin. Köpte nya styrstag med.

Bild

Bilen inkörd på liften och motorlyften står redo.

Bild

Tog ett tag i fästet för det övre motorfästet. Fick inte in kroken och jag hittade ingen schakel eller liknande som hade gått nyttja annars. Men det funkade.

Bild

Efter att ha funderat lite så kom jag fram till att man lossade subframen lite lite. Lossade de två skruvarna i karossen och vinklade fram plattan så kunde man ta ett mycket bättre tag med lyften så att man inte gjorde några fellyft.

Bild

Inga större bekymmer att hålla motorn i spänn och uppe medans man gradviss släppte ner subframen.
Man får mycket bättre utrymme att både dra ut den gamla styrväxeln och att komma åt bla motorfästet och anslutningarna till servorören.

Jag lossade servorören framtill hela vägen så man fick lite mer flex på de för att kunna lirka ur de från styrväxeln.


Bild

K hämmaren är faktiskt mer ivägen än jag trodde. Den spänner mot förlängaren på spärrskaften så att det kan vara kämpigt att få loss skruven från motorkudden. Men det går. Ska man byta stabilisatorstag så rekommenderar jag att man lossar denna i samband.

Bild

vart inga större bekymmer att få loss de gamla styrstagen och bonka upp de.

Bild

Lite tråkig sak men det visste jag nästan redan. turbon är tokslut.
19T är på önskelistan.

Bild

Bild

Blod drippade det ju lite hela tiden när man vart och lossade servorören och drog i damasken.

Bild

fördelen med att underredet är oljigt är ju att det inte rostar direkt.

Bild

Bild

dbdaren Gav en underbar hjälpande hand under skruvandet. Inte fel att vara två så att man kunde lossa låsmottern till styrsagen för ratten och att man hjälptes åt att hålla skruvar som började snurra.


Bild

Bild

Bild

Dessa rör höll man fan på att bli tokig på. Snurra 1/8 dels varv och vända nyckel hela tiden för att kunna snurra lite lite. Trångt är bara namnet.


Bild


En jäkligt skön känsla när den väl var borta.


Bild
tog hjälp av domkraften för att sänka subframen utan hastiga ryck mm. Härligt att kunna hissa upp den utan att behöva skruva dit bultarna med belastningen från subframen och fjäderbenen mm.

Tyvärr inga bilder på monteringen. Efter ett par timmar så vart man ganska slut och man ville bara få ihop skiten. Vi hade lite andra planer för kvällen så fick bli ett krafttag för att få ner den på backen rätt fort.


Kommentera massor!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.