Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kom på att jag aldrig laddade upp dom sista bilderna på installationen av arduinon, så här kommer 2 iaf:

Ja, ungefär så har blev det till slut, lagom trassligt och bra :roll:
20151101_221922_resize.jpg
20151101_221922_resize.jpg (140.04 KiB) Visad 702 gånger
.

Och det slutliga resultatet. Smälter in bra med belysningen i mätarna. Det är dock inte lika suddigt i verkligheten ;)
20151101_222058_resize.jpg
20151101_222058_resize.jpg (165.24 KiB) Visad 702 gånger
Senast redigerad av 1 Lucif3r, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, det blev ett par stycken. :roll:
Tror det är 8-9st från instrumenthuset, 1 konstantmatning, 1 tändningsmatning, 3 till turbogivaren, 4 till klockmodulen, 5 till kontrollern, 4st till vardera (föredetta) cigg-adapter, samt 4st till och från reläet. Ska egentligen dit 2 till för att få igång dörröppningen, men det har jag inte orkat fixa ännu.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det blev ju bra tillslut :) det krånglade ju lite för dig men de är ju sånt som hör till :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nu jäklar har det handlats här!
Köpt bromskivor bak + belägg, kamrem+rullar+vattenpump, multirem, olja+filter+oljeplugg, glykol för att tömma hela systemet och fylla på helt nytt, samt en jäv.. hög med packningar(oljetermostat+oljerör, främre vevaxel, främre kamaxlar, oljesticksrör och insug), så förhoppningsvis får jag slut på det där förb... oljeläckaget nu :roll: Annars är det väl bara att fortsätta byta packningar på måfå^^
Köpte även 2 nya gasdämpare till lastgallret(trött på att det fladdrar runt och skrammlar nu), ny ljusinsats för höger bakdörr då den tydligen hade fått ben ch sprungit iväg(hur, när eller vart har jag inte en susning om ??:-/ ), samt högra gallret vid bogseröglan fram då någon ansåg att dom behövde den mer än mig :evil:

Så ja, man kan väl säga att det blir en rätt ordentlig service iaf :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Då har du att göra en bra bit framöver :)

Ja, det är ju förståss lite drygt att allt måste göras på samma gång, förutom bakbromsarna då.
Så det här jobbet måste planeras in i samband med att jag kan ha bilen stående en längre tid.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nu inväntas bara kamrem+allt därtill och bakbromsarna(ska dyka upp imorgon), samt en Torx 45 för att få bort spännrullen då jag tydligen inte hade större än T40.

Har gjort en sak på bilen iaf! Monterat gallret vid dimljuset :P Väldigt jobbigt jobb haha
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 54
Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Bromsbelägg

Ja, en sats för två hjul. Jag har prova[…]

Motorbyte Volvo 240