Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kan bara hålla med föregående talare..

Får man fråga igen vad du har för lampor i dina bakblinkers? (Silver Vision)
Mina som jag har blinkar inte så jättestarkt tydligen så jag funderar på att byta..
Blir så less...

Var in på en däckverkstad igår och fick även höger bakdäck omlagt. Kollade på fälgen innan jag åkte från garaget och den var då oskadd, men eftersom det inte var några problem förra gången jag var där så brydde jag mig inte om att påpeka att fälgen var ny och oskadd innan han började. Efteråt så var det ett skav på fälgen, ca 1.5cm långt precis i fälgkant.

Så jag sa till han som lagt om däcket och han sa då att den där skadan syns det tydligt att det är ett stenskott. Sa då att jag tittade när jag åkte från garaget och då var den oskadd, låter osannolikt att jag skulle fått ett så stort stenskott på mestadels 30-vägar men någon välsopad 50-väg (och dessutom just på den fälgen som han skulle lägga om).

Han pekade då på skadan och sa att det syns tydligt att det är ett stenskott och att han såg skadan redan innan han började med hjulet samt att maskinen är gummiklädd så det kan omöjligt bli några skador.

1) Jag såg ju att han stod med något brytskaft för att få av däcket, det var inte gummiklätt.
2) Varför sa han inte till mig före om han såg en skada i fälgen? Det hade jag gjort för att slippa snack i efterhand, speciellt om kunden bara befinner sig 10 meter bort.

I mina ögon ser det inte ut som en stenskottsskada men jag kan inte bevisa ett dugg så det tjänar ingenting till att bråka :/

Funderar på om jag ska köpa en ny fälg eller om jag ska leva med det :(
Lev med det. Ingen kommer se skadan förutom du.

Gör gummigubben rätt spelar det ingen roll om något är gummiklätt eller inte, man nuddar aldrig själva fälgkanten. Själva "huvudet" som kränger av däcken nuddar inte fälgen utan ligger 3-4mm ifrån. Brytskaftet ska man spänna mellan däcket och "huvudet", det nuddar normalt sett inte heller fälgen.

Dålig däckgubbe alternativt så har han faktiskt rätt om stenskottet. Jättesvårt att säga.
Usch, tråkigt att höra! Men med största sannolikhet är det som andreas säger, ingen kommer se det förutom du.
Men jag lider med dig, fast på ett annat sätt. 2 dagar efter att jag slängt på mina nya 19" så... ja, jag tog en trottoarkant. Så nu funderar jag mest på hur stort hjul reservhjulsbaljan sväljer, vore ju flådigt med 19" reservdäck. :D
På det här avståndet syns iaf inte skadan ;)

Bild

I början så tyckte jag fälgarna var grymt stora, när bilen står parkerad sådär utan bilar omkring sig så har jag vant mig så det känns inte så stort längre.

Men när jag står parkerad i närheten av andra bilar, t.ex. efter gatan så syns det att de sticker ut!

Men jag skulle banne mig behöva sänka bilen lite mer... Men ... nej det får nog duga så här, den är fortfarande körbar utan att behöva bekymra sig för vägbulor o dyl. samt förvånansvärt komfortabel.
Blev omkörd av en bil häromdan (kommer inte ihåg bilmärke.. tror det var något ovanligt) som måste haft minst 22"! Det var sjukt groteskt stora hjul.. dom stack ut ut hjulhuset åt alla håll kändes det som.. Lite som om man satt ett personbilschassi på en monstertruck. :)

Riktigt så stora har du inte.. Det där ser inte så groteskt ut. ;)

(Men man undrar ju vad ni kompenserar för...)

Fredagshumor och hela 2 folköl i blodet.. förlåt.
Klen motor.. jaja.. Kalla den vad du vill.. :)

Nej det var inte en Golf.. och jag blev omkörd av den på E4 vid Uppsala.
Ska se om jag kanske kan leta upp videoklippet..
Hittade den.. :mrgreen: Visade sig vara en BMW.. :roll:
Syns kanske inte riktigt hur stora de är på bilden.. men jag tyckte det var väldigt stort. Blir lite extra "fult" med den halvmeter markfrigång som BMWn har med dom däcken.
Bild
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 59

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]

Luktar avgaser i kupen

Har du bränslevärmare?