Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nä fan, då är det ju inte värt det. Bara att tjura vidare och köpa ny :-)
V70in hade ju orginalgeneratorn, så den har jag väl småplaner på att faktiskt renovera.. nångång :P Den behöver som minst släpringar och laddregulator, men då är det ju lika bra att byta lager osv i den också, osv osv ;-)
Nu köpte jag bara bland den billigaste jag kunde hitta online, Ridex tror jag "märket" var. Fungerar ju kanon än så länge, men frågan är såklart hur länge. Har ju bara haft den i en 3-4 månader hittills.
Användarvisningsbild
av White
Nu är i alla fall nya generatorn på plats. [thum]
Passform och laddning har jag inget att klaga på, den laddar 14,4V mätt på generatorn.
Nu återstår bara att se om denna håller längre än den förra. :P

Tur i oturen var att jag upptäckte en synnerligen dålig bit bränsleslang. Jäkla skit, har
fått byta flera "Trelleborg" slangar nu på kort tid, och dom har inte suttit mer än ett
par år. :? Jäkla tur att jag upptäckte detta, hade kunnat bli en praktfull brasa annars... :roll:

Gamla generatorn.

Bild

Där kan skrotet ligga och skämmas!

Bild

Nya på plats.

Bild

Remmen på och spänning injusterad.

Bild

En extra koll så jag kopplat alla sladdar.

Bild

Den dåliga slangbiten.

Bild

Bild

Ny av okänt märke på plats.

Bild
Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev:Har för mig det är den slangen som är rätt sliten på min 945a också... Det är 7mm ID va?

Just det, med tanke på livslängden, kontrollerade du så slangen tål etanol? Vi har ju såpass mycket etanol i bensinen nu för tiden att man faktiskt lär tänka på det...
Den är egentligen 6mm, men jag hade bara 7mm nu och det funkar bra.

Jo, men "Trelleborg" slangen spricker utifrån och in. Exakt samma fenomed på en bit jag
använt bara som vacuumslang.
Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev:Ah, 6mm.. Vet att jag frågade samma för några år sedan, men inte f-n kommer jag ihåg det nu längre :-D

Ja ok, ja sprickor utifrån brukar ju vara värmerelaterat. Dåligt att dom inte håller för det. :bored:
Aha! Ja sådant är inte lätt att komma ihåg. :P

Ja mest troligt är det så. Jag har någon slang av annat fabrikat, och dom är lika fina trots att
dom suttit betydligt längre. :-/
av Volvoold
Hur ofta brukar du använda Meguiars Dash & Trim? Hur länge håller medlet? Hur länge räcker en flaska för dig?

Jag brukar själv använda Blue Dressing från Lahega.

Det ser ut som om du också får den blanka svarta utseendet efter applicering.
  • 1
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 291
Bakre ljuddämpare hål

Hej. Jag upptäckte kondens på marken o[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]