Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

I appen/programmet till datorn väljer du "preferences" i menyn.
Man ställer in det "på kortet" och så förs inställningarna över i kameran när man sätter i det.
Den står och fryser lite nu under julhelgerna.. Hoppas silikonandet av listerna fått effekt.. Haft -22 nån dag.. och idag ca -10.
Bild
Är det till att prova V60 nu, eller är det ledigt. Kanske en kombination. :)
V70'n är (h)julledig.. Det är ju firmabilen och jag kör den inte privat (Håller mig faktiskt under 100 mil och 10 resor/år, tror jag klarat med på 70 mil i år! :) Typ bara husvagnssemester t.o.r. Hälsingland, samt nån tripp till sjukhuset när vi fick andra barnet i våras.) så jag ska slippa typ 40k i förmånsvärde. Skönt med VOC så man kan plocka ut detaljerade körjournaler och spara så man har om man skulle behöva skicka in. :)
Så skattemyndigheten godkänner det som körjournal. Men du har ju en privatbil som slår V70, så du kan nog vara lugn. :D
Jag vet inte.. Jag tar ut den som Excel, skriver ut och skriver på med datum typ en gång i kvartalet. (Då jag hört att dom inte godkänner bara "excel"-dokument.)

Förstår inte att dom ska vara så petiga.. Dom som vill fuska kan fuska oavsett om det är utskrivet eller digitalt. :evil:
Petiga är bara förnamnet. BTW hade en kollega som förutom en V70II som enbart tjänstebil även hade en typ Nissan Micra skriven på sig, två vuxna och två barn i hushållet. "Skattemasen" tvingade igenom ett beslut att de omöjligt inte använde v70:n privat under 100 mil a 10 ggr per år med hänvisning för att den andra bilen var för liten. Jag kan förstå att de försöker då många säkert tänjer på gränserna men kan man inte bevisa motsatsen ska man ge *** i det. :)
Suck.. hur skulle det inte gå.... vissa barnfamiljer har ju inte bil alls!!

Men en V60 från 2012 borde dom i allafall inte köra det kortet på mig.
(Fast vi hade en Hyundai i30 före V60n.. och vi fick plats i den också.. men fick ju andra barnet under året och kände att vi behövde lite större..)
Jo, men de har väl sett skräckexempel. En bil modell Micra och en hyfsat stor husvagn. Sedan jobbilen modell V70 med dragkrok. Påstår man då att man inte använder jobbilen privat är man inte trovärdig. Jag såg alltid till att ha en jämförbar bil privat, ofta en f.d. taxi jag köpt billigt av mig själv. :D
Ja då kan det kanske vara lite problem. :D
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 33

Hej! Jag fick för några dagar sedan et[…]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland un[…]

Funkar sisådär indikerar 50 trots att a[…]