Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
har legat under och slipat rent inför målning så det var inte så mycket att visa på bild tyckte jag. Hittade ett till rosthål i VF hjulhus som ska lagas men runt bakre domkraftsfästen var det inte sönderrostat som jag trodde, tack och lov :lol: ,

Främre halvan är planerad att bli lackad och ev kittad i morgon så slutet kommer närmare :D
pillade fram ett litet hål i hjulhuset som lagades
Bild

Bild

sen har alla ställen jag rostlagat eller slipat bort rost på grundats och nu är det bara kittning och ett lager body kvar innan det ska på underredsmassa och jag kan montera ihop den igen. Bak tror jag inte att det finns så mycket rost

Provmonterade även en innerskärm fram som jag ska modifiera en smula
Bild
Puckon som gjort så den slutar där alla 740 rostar som mest, batterilåda och främre delen av golvet. Fram ska jag nog nita dit en plastbit så den slutar nedanför batterilådan och bak ska en gummibit nitas fast som en bred stänklapp hela vägen in som ska skydda golvet :)
Måste på skroten och leta efter innerskärmar bak och stänkskydd också

edit: har kört golvmattorna i tvättmaskinen också så nu är dom hyfsat rena och luktar gott, kommer göra stor skillnad på doften inne i bilen sen misstänker jag. Köpt ett helt innertak har jag gjort också.
blint nö mer dikesrensning :wink:

Firar årsdag idag med min älskade bil :D
Bild

lite färska bilder som visar hur mycket rost det fanns :lol:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

nykittat
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

kittet fäster rätt så bra märkte jag :lol:
Bild

Bild

Nu ska allt rött sprutas med bodyfärg sen ska balkarna sprutas med tunt rostskydd sen är det inredningsdax :D Skulle inhandlat ett litet fint set med o-ringar till ACn också så kan jag börja montera dit fronten igen :-)-)

edit: Tror golvmattorna verkligen behövde en tvätt, det här är den bakre som var minst skitig :roll:
Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
varit och hämtat mer grejs till bilen idag

helt innertak inmonterat efter mycket om och men
Bild

fick ett luftfilter på köpet, ett riktigt tvättbart K&N sportluftfilter för orginalburken :D (orginal till vänster)
Bild

och svart bodyfärg sprutat lite här och där
Bild

lär ta ett lager till på vissa ställen bara det slutar snurra så förbannat i huvudet :lol:
Bild

och rena fina golvmattor som väntar på montering :D
Bild

vem vet, monteringen kan bli redan i kväll :wink:
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 75

Men man behöver inte köra till en bens[…]