Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Daydreamer:
Finns väl inge stall där i närheten ens? Svårt att bo där då ju :wink:
Haha I wish I had! :mrgreen:
Stackars dig då som hade fått svara på allsköns idiotiska frågor hela tiden....
Haha stall finns det att gott om här :D

Nja det är ingen fara för min del :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev: Haha du får väl komma ner till Sthlm och byta den själv om du vill få det gjort :mrgreen: :wink:
Hm ja om det vore så enkelt en tripp till Stockholm gör man ju inte direkt bara över dagen när man har 33mil dit :mrgreen: :|
Det är typ 29mil, görs på lagliga 3,5timme per resa, åk och hjälp flickan, hon betalar ju bensinen, du får säkert full tank med ;-) kanske du får köra blåå med :p
Visst betalar hon bensinen ditt och hem så är det ju en annan femma :D Köra blå :shock: inte vågar jag det tänk om den rasar när jag kör :mrgreen:
av Lillarapunzel
Daydreamer:
Det var inte för inte som jag räknade ut vad bensinkostnaderna skulle bli.... :roll:
Haha, du får köra Blå hur mycket du vill! Den är jättesnäll och lättkörd! Bara lite högljudd av sig just nu... :lol:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
garinge skrev:
Schmoyoho skrev:90-talsautomat + viss släpdragning. Är det verkligen så sjukt höga siffror?
Japp...
Jupp, åt h-e för mycket t om. Min T5a drar inte mer än 1.1 med minst "två hästlass" släpandes efter, och det är dom stunder man behöver ge lite extra gas... Annars ligger den och pendlar mellan 0.9-1.0. Utan släp ligger den på 0.7-0.75.
Manuell förståss, men det är inga 5-6dl skillnad i förbrukning mellan manuell och automat....

Uppenbarligen mer fel på bilen än redan påvisat..... Kan bli dyrt det där :wink:
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
garinge skrev:
Schmoyoho skrev:90-talsautomat + viss släpdragning. Är det verkligen så sjukt höga siffror?
Japp...
Jupp, åt h-e för mycket t om. Min T5a drar inte mer än 1.1 med minst "två hästlass" släpandes efter, och det är dom stunder man behöver ge lite extra gas... Annars ligger den och pendlar mellan 0.9-1.0. Utan släp ligger den på 0.7-0.75.
Manuell förståss, men det är inga 5-6dl skillnad i förbrukning mellan manuell och automat....

Uppenbarligen mer fel på bilen än redan påvisat..... Kan bli dyrt det där :wink:
Oj :-O)
Våran (manella) Skoda Octavia Combi TDI 4x4 -14 drar typ 0,75 blandad körning t.om! :-O)
Så att Blå ligger på 1,5-1,75 tycker jag som sagt inte är så konstigt med tanke på det.

Men för 8 000 kr kan man ju inte räkna med en helt felfri bil :wink: Och så länge den går bra så är det nog ingen större fara heller...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Garinge:
Man ska inte tro på allt G-maps säger. Kan nog ta uppemot 4 h enkel resa också med tanke på alla vägbyggen osv. :p
Precis för mig så går det nog på 2,5 h :wink:

E18 från Karlstad till Stockholm är ju jävligt bra det är ju 100km/h nästan hela vägen och så är det motorväg också med 110km/h undrar om det inte är 120km/h på något ställe också :???:
Lillarapunzel skrev:Daydreamer:
Det var inte för inte som jag räknade ut vad bensinkostnaderna skulle bli.... :roll:
Haha, du får köra Blå hur mycket du vill! Den är jättesnäll och lättkörd! Bara lite högljudd av sig just nu... :lol:
Nä jag förstod att det :-DD
Ja jag kan förstå att Blå är lättkörd då det i princip är samma bil som min och du har ju automat så det är ju bara att gasa och bromsa.
av Schmoyoho
Lucif3r: Du har ju en liten 2.0 manuell medan blå är en robust 2.3 (2.5?) ;) Och så automat på det som sagt. Tycker inte 1,5 l/mil låter så absurt högt, men isf om det är med släp. Skulle gissa att den inte är så noga servad i övrigt iallafall. Dåligt servad, automat, släp. 1,5 l/mil. Eller?

Lillarapunzel: Om vi återgår till hästliknelserna så har du köpt en gammal häst som i grund och botten är frisk men som inte fått sin antibiotika på alldeles för länge och nu är jättesjuk. Som sagt, så långt någon av oss vet har bilar som tur är inga känslor, men något åt det hållet är det tänket. "Ja men den är den inte död så lever den ju". "Så länge den går att rida på...".

Jag hoppas förstås inga motorskador skett och att en grundlig service hjälper med förbrukningen (från tänddelar och oljebyte till oljebyte i automaten) men som tråd måste det vara den mest intressanta att följa här i garaget-delen. Varje gång tråden fått nya inlägg öppnar jag den med övertygelse om att dagen då kamremmen skurit är kommen.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Lägg ner det här nu ägaren (TS) av den här 850in bryr sig inte ändå eller fattar konsekvenserna av det som kan hända.
Och visar det sig att liknelsen ovan (jävligt bra sådan) med hästen inte hjälper ja då vete fan alltså.
Ang hästen rider du den med ett skadat ben kan den ramla o du får den över dig och kan bli skadad du med en liten liknelse till bara.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 159
Svårstartad ibland

Hej! Har en 740 1990 b230f som är svårs[…]

Larmsystem

Ok,Tack för hjälpen,men varningen har in[…]

köpa en Volvo S / V60