Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1084431
Nackdelen med att inte gå via iPod-integrationen är att stereo och telefon inte kan kommunicera, för det är ju bara en trådlös aux-sladd egentligen. Vet inte om det är min tune2air eller in telefon som tjorvar ibland men en omstart av telefon avhjälper ev. buggar. Klart värt det lilla besväret för att slippa ett större.

Bra med oljebyte i lådan också. Många som verkar tveka vid 10000-ish mi för att lådan känns bra men varför vänta på att den slutar växla bra?
av Lövet
#1084837
Ser fantastiskt ut. Kan tänka mig att många är intresserade av lite detaljer hur du gjort.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1084877
I korta drag.
Ta bort stötfångaren i bak helt.
På vänstra sidan så kan man lossa bakljuset genom det lilla hålet bakom luckan, det sitter med tre stycken muttrar (10mm).
På högra sidan måste man ta bort sidopanel och lite till av panelen för att komma åt skruvarna.
Ta bort dom svarta plastfästena som sitter under lysena så är dom lösa (efter kontakten lossats på baksidan).
I luckan är det bara lossa dom fyra torxskruvarna (TX25, sen får man lirka lite då dom sitter med piggar också).
Ta bort hela panelen i bakluckan samt insidan på rutan för att komma åt kablarna.

Nu är allt på plats och det som inte fungerar nu om man bara kopplar in dom är övre bakljus samt nedre bromsljus, dom har ju bytt plats.
För att få ström till övre bakljusen tar man det från nummerbelysningen och klipper av dom gamla bromsljuskablarna och skarvar där. Lämpligast sker detta i överkant på luckan där kabelstammen går.
För bromsljus i dom nedre lamporna så finns det ett kontaktstycke under golvet till vänster i bakluckan där man kopplar in ström för dragkroken, den röda där är bromsen.
av Schmoyoho
#1084966
Ja, varför göra det enkelt heter det väl. På min S80 räckte det med att lyfta bort två klädselluckor i skuffen och lossa tre muttrar. Allt var plug and play men för att bilen inte skulle varna för trasigt bromsljus fick jag montera motstånd. Total tidsåtgång om man gjort allt i ett svep: ca 30 minuter.

Är det någonting som inte är MY14-faceliftat nu, något som är "kvar" att byta?
#1084980
Schmoyoho skrev:Ja, varför göra det enkelt heter det väl. På min S80 räckte det med att lyfta bort två klädselluckor i skuffen och lossa tre muttrar. Allt var plug and play men för att bilen inte skulle varna för trasigt bromsljus fick jag montera motstånd. Total tidsåtgång om man gjort allt i ett svep: ca 30 minuter.

Är det någonting som inte är MY14-faceliftat nu, något som är "kvar" att byta?
Vad var det för motstånd du fick byta & är det svårt? Funder nämligen att byta på min.
av Schmoyoho
#1085008
Inget jag fick byta men jag fick däremot köpa två effektmotstånd, detta för att de nya LED-bromsljusen drog mindre ström än de gamla glödlampsljusen. Bilen klagade vid uppstart men det räckte med att kvittera en gång för varje gång du startat motorn, så jag körde en månad så innan jag orkade fixa det. Köpa två stycken på à 50 W. Monterade med någon stark tejp och kopplade in med strömtjuvar (lite fusk men vet inte vad annars. Orkar ju inte börja klippa och löda direkt).

När jag ändå har dig på kroken: var fick du tag på dina MY14-framlyktor? Mest nyfiken, de är väl desto dyrare. Eller bytte du bara på den sidan som parkeringsljuset gick sönder på?
#1085028
Jag tog dom ifrån den andra S80in och sen satte in de gamla strålkastarna i den nyare S80in, mest för att testa hur det blir. Inga felmeddelanden i någon av bilarna. Så vill man ge de lite äldre bilarna S80/V/XC70 MY14 facelift strålkastare så ska det inte va några problem.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 69

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]