Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tack för kommentarer.

Det lutar åt att jag kommer lacka om alla fyra, för jag tycker inte black chrome matchar någonting på bilen egentligen. Ett sista alternativ är att lacka dom i en ljus silvermetallic. Det matchar detaljerna kring bilen på ett bra sätt och framhäver fälgarnas storlek. Antingen det eller mörkgrå (alternativ 2 ovan). Diamond cut är supersnyggt men då måste jag maskera och måla själv för att det inte ska kosta skjortan (samt jag vill vara säker på att det blir bra), vilket inte kommer hända inom min närmsta framtid...

Bild
Bild

/ xerent, som aldrig blir nöjd med fälgarna...
De där fälgarna är ju helt gjorda för tvåton... Om du ska ha dem ljusa, fixa i alla fall nån kontrastfärg! Ser ju bara konstigt ut med så tjocka ekrar med enfärgat. De är ju inte designade för det.
crumpets: De säljs ju av Volvo enfärgade som Black Chrome. Sen om man färgar dom ljusa blir de väldigt lika Minos-fälgarna, fast en tum större. Så nog finns en tanke från Volvo att de ska gå att använda som enfärgade. Hur som ska jag höra med lackfirman vad maskering och tvåfärgat skulle kosta. :)
Att det är möjligt att köpa dem så tror jag fortfarande inte betyder att det varit designerns avsikt. De skiner ju verkligen upp som tvåfärgade och får en egen identitet. Ser ju totalt anonyma ut i enfärgat -tycker jag-.
Prioriteringar. Har bokat tid för byte av olja:
3693 kr för automaten
1013 kr för Haldexen
1155 kr för bakaxeln slutväxeln
Känns bra att göra förebyggande oljebyten och förväntar mig att den ska växla mjukare och finare. Känns dåligt att det inte syns på utsidan :grin:

Lacka om fälgarna finns kvar på att-göra-listan men jag måste ha hjul att rulla på så antagligen blir det till vintern när dubbdäcken får rulla igen. Om jag nu inte hittar en riktigt billig uppsättning beg sommarhjul då ;)
Sådana förebyggande/interna saker är alltid dryga att behöva punga ut för, men åh så mycket lättare det känns i själen när det väl är gjort. Jag är fortfarande i valet och kvalet om jag ska köpa hem växellådsolja i sommar och låta farsan byta, det kändes som en väldigt bra idé tills jag såg prislappen för en dunk... :( :lol:
En liten löneförhöjning gjorde susen för viljan att betala dryga saker :grin:

Låter bra om du kan utnyttja farsan din till att göra jobbet grillchips, men som sagt det är väl oljan och inte arbetet som är den största kostnaden... man ska ju ha i mer olja än vad som ryms i lådan om jag förstår det hela rätt, för att skölja ur all skit som ligger där.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 39
Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar