Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

om det e samma kista på den som på sjutfutti så behövs det ej då den stannar i öppet läge allts låsande armen släpper och då är det öppet.
Jo jag tror den släpper faktiskt.

Men nu är det såhär va, att inom snar framtid får jag en säck med godsaker som jag tänkte ta och meka på bilen.
Men vad det är får ni se då :wink:

Och när det gälller slutsteg och diverse däck och generator och grejer så har jag inte vart till verkstan ännu.
Då jag måste få tag på en uppsättning 205/55-16 dubbdäck. Och det är inte det lättaste att hitta en uppsättning som bara ska duga en vinter.
Så jag tänkte att jag måste få tag på dom innan jag åker till verkstan, så kan jag slå minst 5 flugor i en smäll så att säga. :roll:

Nu vet ni vad som komma skall.
Ståhl skrev:Då jag måste få tag på en uppsättning 205/55-16 dubbdäck. Och det är inte det lättaste att hitta en uppsättning som bara ska duga en vinter.
Hade du inte köpt däck ??:-/
=
Ståhl skrev:Idag köpte jag en uppsättning dubbdäck iaf, 225/60-16.
Godsaker är bra :-DD
Men hallå kalle.
225/60-R16 = för breda för mina fälgar och för fet profil.
Men börjar överväga att behålla dom och slänga på dom endå.. kommer fan ta i överallt.

Men iaf, fick en säck med lite inredningsgrejer av en polare idag som håller på slaktar sin 245 turbo.
Däribland hittades dessa grejer.

Bild
och
Bild
och en massa annat som behövdes.
Det praktiska med mittkonsolen jag fick är att den har dendär "hyllan" uppe på som inte finns på min.
Och backspeglarna vet jag inte ens om dom kommer från 240. såg mera ut som 740 speglar.
Någon som kan säga mig om det är 240 eller 740 ? :|
Om det nu är 240, passar dom på mina dörrar?

Jag har ju dom gamla dörrarna som det egentligen sitter sånnadär crombackspeglar på.

Sen var jag ut i bilen och försökte få igång den, vilket gick men gick bara på en cylinder, kan nog bero på att den stått stilla så länge.
Sen tog soppan slut verkar det som.
Lite översnöad var den iaf.
Bild

Bild
Så jag sopade av den lite.

Så vad blir nästa steg? Vad tycker ni?
Nämen, ni är ju kanon på att bestämma nästa steg :wink:

steg 1: Få igång bilen och tina upp den lite.
Förutser att man har en fungerande fläkt i bilen, och min har av någon konstig anledning slutat fungera.

steg 2: Få dit "nya" mittkonsolen.

Vad blir steg 3 då? :roll:
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 42
Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]