Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Har bokat tid för service, ni vet lämna iväg bilen för att få en dyr stämpel ;)
Nu har jag sådan tur att farfar känner en auktoriserad mekaniker som jag brukar lämna bilen till.
Vår deal gör att jag betalar för hans arbete, vilket brukar bli väldigt billigt och sen köper jag själv materialet där jag hittar det till bäst pris. Det jag inte hittar / hinner köpa tar han från lagret och de delarna blir lite dyrare.
Så jag kommer som tur är rätt så lindrigt undan.

Men pg.a. detta så har det nu börjat dimpa ner lite paket här hemma.
Bl.a.
Bild

Luftfiltret ska bytas nu enligt serviceschemat.
Bild

med mera...

Sen så har jag ett litet oljeläckage bakom remskivan så en ny packbox är inhandlad. Denna tänkte jag dock byta själv då jag har viss rutin på denna manöver från min 9k och tror att jag gör det snabbare än mekanikern :twisted:
Bild

Sen lite "småstyling"
Bild

Tanken är att jag ska få på nya emblemen och blinkersen före Elmia.
Nya sommardäcken ska krängas på sommarfälgarna till helgen, återstår att se om det är tillräckligt bra väderutsikter för att montera dem på bilen med.

Men runt 1april brukade det vara grönt att montera sommarhjulen när jag bodde i Gävle och nu har jag ju flyttat söder ut ;)
Edit: Nu borde ni vara imponerade över att jag tog fram D80in och tog fotona ;)
Användarvisningsbild
av Ticken
Måste erkänna att den där saaben blir faktiskt riktigt fin..

/Turbo+
Hahahahaha :wink:.. Nej då. Klart du får komma med saaben. Säger jag som om jag bestämde :P

Skämt åsido, klart du ska komma. Enligt min erfarenhet så har ju saab grymt trevliga stereoanläggningar, så det får väl bli du som får stå för dunka dunkat på parkeringen :)

/Turbo+
Kalle: Ja Grammse verkar ju vara allergisk mot allt orange.

Turbo+: Min erfarenhet är snarare att Saabs största stereopaket är ungefär som Volvos minsta så det blir nog någon annan som får stå för dunkat.
Lilla stereon med sub i V70 ger bra mycket bättre ljud än jag har i Saaben och då har jag mellanpaketet.
Men men, det är betydligt bättre än i en Toyota Avensis eller något annat japanskt ;)
Jag lovar att jag ska ha lite volvoutsmyckning på saaben när jag dyker upp.
Brainy, det var som sjutton. Så lite vet jag :) Ja en sak är säker iaf, det blir då inte min bil som får stå för dunkat.. Orginalhögtalare som lirat ultateccno sen 92 lirar ungefär lika bra som en motorsågsmotor på 12000varv.. 8)
Faktum är att jag funderar på att ta bort radion helt å hållet. De e vikt vettu, å utan vikt så går det snabbare..!

TheBree.. Ja, fattar du hur illa det här är? det är typ 40% saab på volvoträffen om man nu ska vara sån.
Ni kan ju lita på att jag kommer smyga runt bilarna i mörkret med volvologgan-klistermärken å sätta på era bilar.. :lol:

/Turbo+
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 78
Beställa ny V90 T6 recharge

Lounge-paketet som innehåller ventilerad nap[…]

Sista hoppet att forumrävarna här kan hj[…]

CTEK Laddare (connect kabel)