Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev:
garinge skrev:hehe jasså ni tycker det :P jag har inga problem oavsett storlek på fordonet, har kört tradare sen jag började köra, så inga problem, har själv haft bilar i alla storlekar och ja... det är enkelt :P

Bilden nedanför visar min gamla dragare, lik till volvo, har nu en 2016 Scania R520 V8 (Svart såklart) :P
Ähh, kom inte här å skryt nu :wink: :wink:
Inte skryt, bara sanningen :p

*mohahahaha* :p
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tette skrev:Jag handlar mycket till bilen begagnat på t.ex bildelsbasen och försöker få tag i billiga, hyfsat rostfria framskärmar som jag ska fixa till i vinter och sen få lackade till våren. Kom över en skärm billigt som krävde lite jobb och skickade efter den.

Idag kom paketet och jag måste säga för att vara märkt som A med mindre defekter så var skärmen bortom all räddning. Glömde tyvärr ta bild innan jag körde den till skroten men skärmkanten blev smul när man tog i den, delen där stänkskydden ska sitta kunde jag peta hål i med en bordskniv...
Ja ni fattar. Blev väldigt upprörd och ringde företaget som sa nått i stil med: "Ja, det stod att det va lite fel på den, om du vill skicka tillbaka den kan du göra det." Frågade ifall de kunde skicka en retursedel då varan inte motsvarade det beskrivna felet. "Nä, vi gör inte så. Du får betala." När jag nämnde att det skulle kosta mig i runda slängar 500 spänn för att skicka tillbaka den (skrymmande) så fick jag svaret: "Du köpte, du betala frakt. Vi gör inte så."

Så en skärm för 400 spänn + frakt på 360 = en jävligt sur Tette... Sen att de inte ens plastat in skärmen utan bara stoppat den i en kartong och tejpat igen orkade jag inte bry mig om efter det här..

Ber så mycket om ursäkt för de lite gnälliga inläggen jag gjort här på sistone, det ska bli bättring.. :oops:
Ännu en anledning att rata bildelsbasen och alla skrotar som inte har självplock. Kan säkert få en framskärm för 100 kr på en skrot med självplock och då helt rostfri.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tette skrev:
Lucif3r skrev:Dålig stil av skroten... :|
Mmm, kollat runt lite och det verkar inte bara vara jag som blivit illa bemött av denna bildemonterare.
Vad hette denna bilskrot så att inte fler blir lurade? Kan det möjligtvis ha varit Frykmalms?
av Schmoyoho
StefanN skrev:Tyvärr är märkningen av skrotar väldigt olika. Kommer ihåg när jag letade bromsok och råkade se ett som gått tror det va 44 000 mil och såg ut som helvetet, det hade A-klass utan anmärkning.
Miltalet är ju dock hur långt donatorbilen rullat, inte hur långt delen i fråga (nödvändigtvis) gått. A betyder delen motsvarar bilens ålder och miltal men fungerar som det ska. Märkningen ska ju vara universell för alla skrotar, däremot skulle jag säga det är större skillnad mellan skrot och skrot än hur de märker och klassar grejerna. JB har alltid tjänat mig väl både före köp och vid någon enstaka retur jag gjort.
DayDreamer skrev:Vad hette denna bilskrot så att inte fler blir lurade? Kan det möjligtvis ha varit Frykmalms?
Är också nyfiken på vilken skrot det är men är det frykmalms är jag inte förvånad. Ni som haft oturen att beblanda er med Volvos 300-serie vet kanske hur svårt det är att få tag på reservdelar. Jag behövde desperat ett rattlås och frykmalms hade ett. Gick inte att mejla så jag fick ringa istället. Killen i luren verkade mest missnöjd med att någon störde honom på jobbet och blev irriterad när jag i avsaknad av bilder frågade om skicket. Suck och stön och därtill var jag tvungen att ringa fler gånger för att han aldrig återkom som utlovat. Kommer aldrig handla där igen.
av Tette
garinge skrev:
Tette skrev:
garinge skrev:hehe jasså ni tycker det :P jag har inga problem oavsett storlek på fordonet, har kört tradare sen jag började köra, så inga problem, har själv haft bilar i alla storlekar och ja... det är enkelt :P

Bilden nedanför visar min gamla dragare, lik till volvo, har nu en 2016 Scania R520 V8 (Svart såklart) :P
Ähh, kom inte här å skryt nu :wink: :wink:
Inte skryt, bara sanningen :p

*mohahahaha* :p
Jag antar att vissa kommer det naturligt för, andra (som jag) får träna lite mer :D
DayDreamer skrev:
Ännu en anledning att rata bildelsbasen och alla skrotar som inte har självplock. Kan säkert få en framskärm för 100 kr på en skrot med självplock
och då helt rostfri.
Har handlat en hel del faktiskt och denna gång är den enda som det blivit tokigt. Sen har jag inga bra bilskrotar inom rimligt avstånd (närmaste 10 mil enkel) så är lite utelämnad till Bildelsbasen.
Schmoyoho skrev: Miltalet är ju dock hur långt donatorbilen rullat, inte hur långt delen i fråga (nödvändigtvis) gått. A betyder delen motsvarar bilens ålder och miltal men fungerar som det ska. Märkningen ska ju vara universell för alla skrotar, däremot skulle jag säga det är större skillnad mellan skrot och skrot än hur de märker och klassar grejerna. JB har alltid tjänat mig väl både före köp och vid någon enstaka retur jag gjort.
DayDreamer skrev:Vad hette denna bilskrot så att inte fler blir lurade? Kan det möjligtvis ha varit Frykmalms?
Är också nyfiken på vilken skrot det är men är det frykmalms är jag inte förvånad. Ni som haft oturen att beblanda er med Volvos 300-serie vet kanske hur svårt det är att få tag på reservdelar. Jag behövde desperat ett rattlås och frykmalms hade ett. Gick inte att mejla så jag fick ringa istället. Killen i luren verkade mest missnöjd med att någon störde honom på jobbet och blev irriterad när jag i avsaknad av bilder frågade om skicket. Suck och stön och därtill var jag tvungen att ringa fler gånger för att han aldrig återkom som utlovat. Kommer aldrig handla där igen.
Avskyr egentligen att hänga ut företag men det är Bildemonteringen i Tibro AB.
Bilen skärmen kom ifrån hade gått 22k samt var tillverkad 2004 så sett till mil och årtal så ska inte skärmen se ut som den gjorde. Antar att den förre ägaren aldrig tvättade bilen annat än när det regnade.. Men nån A kvalité var det då rakt inte!

Lite senare i kväll kommer jag förhoppningsvis med en liten gladare uppdatering, förutsatt att jag får tummen ur det vill säga :wink:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Vet inte om P2orna lider av samma problem som 85x70, men på dom så börjar skärmarna rosta innifrån, i regel en liten bit framför framhjulet, och det slutar med att det blir ett enda stort hål. Finns bilder på min fina skärm i min tråd, den hade rullat strax över 23k vid köp om jag minns rätt, importerad till sverige -04. Så räknar man så så hade den skärmen gått ungefär lika mycket i salt och skit som den du köpte, och ja, det fanns inte mycket kvar att rädda på den :P

edit: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 50#p907749 :P
av Tette
Lucif3r skrev:Vet inte om P2orna lider av samma problem som 85x70, men på dom så börjar skärmarna rosta innifrån, i regel en liten bit framför framhjulet, och det slutar med att det blir ett enda stort hål. Finns bilder på min fina skärm i min tråd, den hade rullat strax över 23k vid köp om jag minns rätt, importerad till sverige -04. Så räknar man så så hade den skärmen gått ungefär lika mycket i salt och skit som den du köpte, och ja, det fanns inte mycket kvar att rädda på den :P

Ohh, kollade länken, det var ett redigt rosthål!
Jo, P2 rostar också inifrån och ut, samlas en massa fukt och gegga mellan skärm och innerskärm. Lite som hålet på första bilden i din länk såg hålet ut där stänkskydden ska sitta efter jag gått lös med en bordskniv. Ingen handkraft men likaväl icke frisk plåt. Skärmkanten kunde jag smula sönder mellan två fingrar.
Antar att du inte hade klassat din gamla skärm som A med mindre defekter iaf :wink:

Igår (skulle lagt upp bild jag vet :oops: men ett migränanfall stoppade mig från vidare mycket aktivitet på kvällen) fick bilen sin första tvätt på typ, ehh (skäms på mig) tre veckor..
Sen vid hemkomst monterades fjäderbensstaget. Vet inte om det är placeboeffekt men jag upplever att bilen inte spårar lika tydligt i spåriga vägar. Placeboeffekt eller ej men hela bilen känns tajtare. Ska spara ihop en slant och köpa en grövre krängningshämmare bak i vinter från Viva Performance. 23mm eller 25mm, vad tror ni blir bäst? I dagsläget sitter det org på 17mm baktill.. (tror jag att det är)
Bilagor
tvätt.jpg
tvätt.jpg (78.49 KiB) Visad 412 gånger
Nöjet med vita fälgar.jpg
Nöjet med vita fälgar.jpg (44.53 KiB) Visad 1355 gånger
fjäderbensstag.jpg
fjäderbensstag.jpg (61.36 KiB) Visad 1358 gånger
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Vet inte om P2orna lider av samma problem som 85x70, men på dom så börjar skärmarna rosta innifrån, i regel en liten bit framför framhjulet, och det slutar med att det blir ett enda stort hål. Finns bilder på min fina skärm i min tråd, den hade rullat strax över 23k vid köp om jag minns rätt, importerad till sverige -04. Så räknar man så så hade den skärmen gått ungefär lika mycket i salt och skit som den du köpte, och ja, det fanns inte mycket kvar att rädda på den :P

Vet inte om det stämmer men fick iaf veta av en att X70 har bättre rostskyd än vad dom första V70N har. Tyvärr så har jag börjat att se allt fler V70N här där jag bor där skärmar börjar att rosta mm.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Skulle själv vilja ha ett fjäderbensstag till min men jag tycker att dom är alldeles för dyra. Man kanske ska ge sig på och tillverka ett självt :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Gör ett extra fjäderbenstag verkligen någon märkbar nytta? Iom att P2orna har stag orginal.

Och nej, min gamla skärm skulle jag inte klassa som A. Ett Ö eller Ü eller någon hieroglyf skulle vara mer passande :lol:
Jag har dock kvar den, kan vara bra att ha något att öva på när jag väl ska lära mig svetsa :P
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 47

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]