Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bild

Saker man stör sig enormt på. Vänster bak fälg är snäppet ljusare än de andra tre. Alla fyra ska vara black chrome men de måste ha failat att lacka alla fyra med samma sprayburk eller nåt. Märkte det inte förrän häromdagen och trodde först det berodde på att ljuset föll annorlunda. Ibland syns det inte (se bild ovan), men ibland som här, får jag skärsår i hjärnan av att titta på det.

Tur i oturen är att det är fälgen som fick sig den största repan av klantskallarna på däckfirman. Till vintern blir det en sväng till Edsbylack med denna fälg och rätt färgkod i högsta hugg.
Ja det ser rätt lika ut när man undersöker dem nära. Ser alltså ut att vara samma sorts färg och lack, men olika nyanser bara. Kan ju varit nån som försökt blanda till färgen och misslyckats vid en omlackering.

Jag ska dra iväg till Edsbylack och höra vad dom säger. Dom gör alla jobben åt Bilbolaget här i trakten och känns väldigt seriösa. Alternativet är att åka till Bollnäs Billackering och låta dom lacka om alla fyra. Dom är billiga och gör bra jobb men värdelösa på färgmatchning enligt min erfarenhet.

Kanske också är läge att skaffa sig ett reservhjul beståendes av allvädersdäck på plåtfälg. Nödhjulet kan man ju inte köra på egentligen.
Olika alternativ, om jag ändå måste lacka om en eller alla fälgar.

Black Chrome, 1 fälg omlackad
Bild

Mörkare grå, 4 fälgar omlackade. Helt klart snyggare?
Bild

Mörkare grå med ljus maskering diamond cut, 4 fälgar omlackade, sjukt snyggt ??
Bild

Jämförelse med hur Volvo original diamond cut mörk/vit matt skulle sett ut. Inte lika snyggt... :x
Bild

Nu är det väl kanske en önskedröm, men men...

För övrigt ser det helt stört ut med ljus bakgrund och mörkare maskering, så det tänker jag inte ens lägga upp bilder på... :mrgreen:
Fälgarna som de ser ut nu har verkligen inte fallit mig i smaken men nu förstår jag ju varför när jag ser versionerna med ljusare "diamond cut" än resten av fälgen. Tycker om #3 men om det ändå är aktuellt att lacka fälgen i två färger så skulle jag tycka liiiiiiiite ljusare diamond cut-maskering än på #3, dvs fortfarande mycket mer subtilt än #4.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 39

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]