Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Blir Ford nu då?
Vet inte helt än.. får se till våren.. tror jag :P Men den som lever !
grillchips skrev:Du lämnar oss väl inte helt opA även om jag vet andra ställen man får tag på dig? ;)
Nesh då.. har ju denna sida i favoriter så går ju inte att bara sluta vara här ! ;)
Då en användare på Garaget tipsade mig om en Blocketannons med en Focus RS så blev jag bara helt tvungen att köpa denna bilen i år så just denna inte blev såld !

Så från och med idag/ikväll står denna i mitt garage ! :-))))) :-}
De är ju iallafall en Volvo T5:a under huven ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

.. denna är ett så underbart utgångsprojekt så de finns inte ! Utrustad med precis de grejer jag hade varit "tvungen" att köpa till den RS:en som jag kollade på härom veckan.. men nu slipper jag detta då den redan har allt !

Autotech ATM420
ATM 3,5" system utan kat
3" Mongoose baksystem
Elevate insug
650cc spridare
Airtec intercooler
ITG Kolfiber luftfilterbox med luftstyrning
Forge Dumpventil Setrab oljekyl
Vibratech motorfäste
GAS coilivers
Whiteline Antiliftkit
Stålomspunna slangar
ATS GTR Motorsport fälgar, 265/35 Michelin Sport Cup R -däck

Den har precis ALLT och jag är så förbannat nöjd så de är inte sant !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Då vi ändå va i Trollhättan och köpte den så åkte vi förbi Autotech och bänkade den för att se va den gav denna fina kväll och de blev 421HP.. nu kommer jag inte ihåg vridet men låg runt 500Nm !

Den blir avställd till helgen men kommer smida på mina planer i vinter..
grillchips skrev:Jäkligt nyfiken på vad man kan göra mer med en RS än det som redan är gjort. Kul! :D
Haha undrar jag med egentligen men funderar på att få den körbar på 100% etanol samt trimkammar.
Annars ska jag nog bara byta ut allt i halogen till dioder :)
Lazy skrev:Nya spännande projekt opA, kul att du är nöjd, blir spännande att följa....
Grattis till nya bilen. :-)-)
Tack å bock ! :)
White skrev:Jäkligt hårig vagn! :-)-)
Tack och bock.. Hårig, vette tusan men däremot len och fin ! ;)

Fick bli en ny garagetbil med på samma gång :P

http://www.garaget.org/?car=344854
Sablar här har jag glömt uppdatera på detta forum.. de är ju ioförsig ett Volvoforum men håller den "up to date" här med utifall att någon intresserad finns :P

Nåja.. slänger in all uppdatering som gjorts på sistone i ett inlägg nu !

15/12

Då blev de slutet på denna vecka och idag blev de väl lite prylar hämtade till bilen !

Bild

ATM kammar !
Shortshift
ATM framrutestreamer !

.. nu är de bara att invänta januari/februari för montering !

Skulle egentligen varit en bränslepump här med men de fick vänta lite till p.g.a diverse ! :)

Troligtvis är de stakbyte på gång,.. eventuellt kolvar med. E85 ger tillräckligt med pulver för att möjligen kröka stakarna och de är väl lika bra att ta de säkra före de osäkra och byta dom :)

Så.. tills vidare !

--

17/12

BIG NEWS !

Idag blev de bestämt att bilen min ska få bli utvecklingsbil hos Autotech för ett E85-kit för Focus RS-bilar !

Vilket kommer innebära att i början av januari ska bilen upp till Autotech för att få i H-profilstakar, värre bränslepump samt kammar monterat ! ( I kitet lär troligen inte kammarna ingå ;) )

Så nu är man rätt nöjd ! Fan va skoj detta ska bli ! :)

----

18/12

Glömde ett inköp från i förra veckan:

Bild

.. 6000K xenonlampor till halvljus, dimljus- pos.ljus-, backljus- och "lampor under backspeglar"-dioder ! :)

---

14/1 -14

Nu händer de lite här va ! :)

Igår var jag uppe och hälsade på bilen samt mina goa vänner som bilen står hos.. fikade, tjötade, skrattade och hade de allmänt gott.

Sen förberedde vi lite inför denna dag då bilen skulle upp till Trollhättan !

C. hittade lite fel på bilen samtidigt.. tydligen har fjäderbenslagringen på coiloversena fram gått.. på BÄGGE sidor. Jahaja..

Bild

Nåja.. de problemet får man väl ta tag i senare.

Hade ju funderingar på att låna C:s däck och köra upp bilen men vädret tillät inte riktigt detta..

Mina egna däck behöver bytas, som sagt innan och som synes.

Bild

Go camber :)

Men så blev de då tisdag och C. kom upp med bilsläp. Bilen lastades på och idén om att skydda fronten kom upp: Rundbalsplast !

Bild

:lol::lol:

Så vi linda in bilen med några lager plast haha.. klockrent var de för när vi kom upp var de rätt gott med skit stänkt på fronten men de va bara att dra av plasten och voíla: Ren !

Bild

Bild

Henke var snäller och kom ner och släppte in bilen i värmen..

Och på torsdag börjar arbetet med att riva ur motorn.

Stakar, kammar, bränslepump, shortshift ska i och på de ska de göras en E85-mapp som ska börja säljas för RS-bilarna längre fram.

Sablar vad kul detta kommer bli ! *peppar peppar allt håller*

----

20/1

Lite updates här innan dom ens börjat riva motorn och de är goda nyheter haha !

Fick lite bilder idag från bänkningar gjorda idag innan dom börjat riva motorn och de va glada nyheter !

Bild

399WHP !! 23WHP mer än när vi bänkade den sist så troligen hade förra ägaren i 95-okt istället för 98-okt och självklart gjorde de kalla vädret lite med !

Så 399WHP = 447HP ! :cool: Känns jäkligt bra att börja med innan dom ens öppnat motorn ! :)

Imorgon börjar de rivas !

Tills vidare !

----

29/1

De rullar på framåt !

Fick lite bilder idag.. har tagit lite tid att påbörja då de bara haft en mekaniker ett tag som samtidigt ska ta hand om alla "vardagsbilar" med oljebyten och allt va de innebär :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

:)

Och idag fick jag paket från JW Racing !

Bild

Gasdämpare till huven och ett stycke dimbakljus-glas som ser likadant ut som på andra sidan där backlyset sitter.. ser mer "jämt" ut bakifrån på de sättet ! :)

Fortsättning följer :)

----

6/2

Updates ! Henke och de andra gubbarna på Autotech kämpar på ! :)

Bild

Bild

Bild

Stakar, kammar och större rör, 2,5", mellan IC och turbon samt silikonslangar monterat :)

Nu väntar bänkning för att se vad detta gav.. sen är de E85 nästa ! :)

Fortsättning följer..

----

24/2

Och som tidigare sagt kom de idag tre paket !

Bild

Däck från Tysklan och olja från England !
Skiljer något enormt i pris på oljorna i England ! 20l för 1200kr inkl. frakt emot Sveriges pris på 4l för 400kr :)

Så.. nu börjar våren verkligen närma sig ! Vilket väder de har varit ute idag och de fortsätter såhär någon dag eller två till ! Sååååååå gött.. bara hoppas på att de inte blir något bakslag med snö igen.

---

26/2

Tänkte bara tipsa om årets första körning som lördag den 26:e april kommer bli på Björkviks flygraka med som när man var där förra året för första gången visar upp en jäääääkla massa blandade bilar som kör för glatta livet !

Rätt gött här med att få köra flygande starter.. mindre slit på drivlinor ;)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288250

http://www.rris.se/

Efter man kommer komma en bit söderifrån kör vi två flugor i en smäll och tar och åker upp till Stockholms största bilträff efteråt med just nu +2000 anmälda !

Väl mött ! :)

---

Så.. Stooooor update, ska försöka komma ihåg att uppdatera här med i fortsättningen ! :)
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
Bromsbelägg

Skulle också köpa ate, erkänt bra.

Motorbyte Volvo 240

Underdelen på en kontorsstol fungerar bra so[…]

Vad intervallen är vet jag inte men som Erik […]

Sitter fjädrarna rätt. Hade samma prob[…]