Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
balkarna blev bara ihoppunktade då dom sitter inne i bilen och skarvarna sitter i luften. Väl insmetade med färg blev dom däremot + att det ska på ett lager tunnflytande rostskydd på alla skarvar
Bild

lite lätt brutalt behov av en tvätt tror jag :mrgreen:
Bild

alla saker är nu fastsvetsade på golvet :D Svetsarna blev lite sådär men dom sitter fast och kommer döljas av kitt :wink:
Bild
Blev faktiskt lite besviken på plåtbyttan jag köpte då passformen var usel mot golvet och tröskeln. Nog för att jag har bytt plåt där men inte har det då slagit sig en halv cm när jag svetsat heller :shock: Fick "anpassa" lite med handsläggan innan den passade :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
undrar om jag någonsin kommer få rent den här bilen igen :lol:
Bild

hittade en flaska med vit bodyfärg så nu ska väl golvet stå mot lite. Sen att det ska vara ljuddämpande var bara en ren bonus :wink:
Bild

Bild

nu skulle jag bara haft lite karosserikitt och dragit på alla skarvar och bytt innertak innan inredningen kan hoppa tillbaka igen. Ska slipa av undersidan av golvet runt domkraftsfästet på andra sidan först ifall om det lär svetsas där med eller inte.

Nu ska jag gå ut och kapa sönder en balk och få ut en skruvmejsel som ramlat ner där :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
nja riktigt så nära är det inte än :)

petade lite på passagerarsidan
Bild
Som synes så har dom "lagat" den förut vid det vänstra hålet. Skulle vara skottpeng på dom som bara lägger en ny plåt över och punktar fast, det har dom gjort utan att ta bort golvmattan dessutom :shock:

suck...
Bild

Bild

men den sidan blev rostfri den med till sist :D
Bild
Blir både innerskärmar och stänkskydd sen.

Lyckades nästan få död på svetsen också. Den övergick till att bli en pinnsvets när kontaktorn brann fast men den släppte när jag sopade till den :lol: Trodde ESAB gjorde bra grejor men den där har då enbart jävlats och gas läcker den på alla ställen den kan...
Ditt garage skulle kunna kallas Gaskammare.
Användarvisningsbild
av päpplet
jo jag hoppas att livslängden vart lite längre nu, som den såg ut innan hade den inte allt för många år kvar

Lackat andra sidan idag
Bild
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 75

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]

finansiera V90