Hastighetsmätaren fungerar fortfarande inte...
Jag har totalslut på idér just nu... Enda jag kan komma på är att koppla upp dator, oscilloscope, multimeter, hjärt- och lungräddning och hota med en yxa under körning...
Oscilloscopet kan jag koppla upp, men inte dator då batteriet är tokslut(och som sagt tokvägrar jag att sitta 10min per omprogrammering igen)... Så det får vänta tills nya laptopen levereras, tyvärr.
Det är ju iaf tur att mätarställningen fortfarande fungerar, så jag inte förlorar massa mil och får en "manipulerad" mätarinställning.
Sen vetefan om min laddare till bilen börjar ge upp... Spänningen är väldigt låg även under laddning, ca 12.7V, och sjunker neråt 12V om man slår på tändningen, fortfarande med laddaren ikopplad.
Antingen det eller så ligger något på och tjuvdrar någon kopiöst. Det är inte arduinon, den har jag mätt och den drar bara 50mA inkl. 12V->USB adaptern(adaptern i sig drar 2-3mA).
Får ta och mäta amperen mellan batteriet och samtliga strömkablar som går därifrån, och se om det är något som inte stämmer...