Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hastighetsmätaren fungerar fortfarande inte...

Bild

Jag har totalslut på idér just nu... Enda jag kan komma på är att koppla upp dator, oscilloscope, multimeter, hjärt- och lungräddning och hota med en yxa under körning...
Oscilloscopet kan jag koppla upp, men inte dator då batteriet är tokslut(och som sagt tokvägrar jag att sitta 10min per omprogrammering igen)... Så det får vänta tills nya laptopen levereras, tyvärr.
Det är ju iaf tur att mätarställningen fortfarande fungerar, så jag inte förlorar massa mil och får en "manipulerad" mätarinställning.

Sen vetefan om min laddare till bilen börjar ge upp... Spänningen är väldigt låg även under laddning, ca 12.7V, och sjunker neråt 12V om man slår på tändningen, fortfarande med laddaren ikopplad.
Antingen det eller så ligger något på och tjuvdrar någon kopiöst. Det är inte arduinon, den har jag mätt och den drar bara 50mA inkl. 12V->USB adaptern(adaptern i sig drar 2-3mA).

Får ta och mäta amperen mellan batteriet och samtliga strömkablar som går därifrån, och se om det är något som inte stämmer...
Yey, ny laptop! Långt ifrån något monster, men den compilar koden till arduinon på 10sek, och inte 10min som den gamla :P 10sec är ungefär lika snabbt som min stationära.
Plus att den har ett fungerande batteri!!! :mrgreen:

Blir lite enklare att hålla på i bilen med denna :)
Har inte provat den i bilen ännu, inte fått ordning på allt än(kommer inte överrens med win10 >_>)
Idag monterades nya backlampor, 2x30W CREE LED blev det. Tämligen meningslöst att fota skillanden, men med orginal halogen så kan man stirra rakt in i lyktan utan att bli nå bländad, med nya LED'en blir man blind tämligen omgående :P

Provade även koppla upp nya datorn till bilen med vol-fcr, och det fungerade kanon.
Fifasen vad skönt att bara behöva ha med sig en 10" 'sutfplatta' med 5h+ batteritid(som dessutom kan laddas direkt i bilen) istället för en 15" laptop utan batteri. :D

Har inte varit på nå humör att fixa något mer med MCU'n, plus att jag tror jag håller på och blir sjuk nu också >_> Jag har en förmåga att bli sjuk när säsongens första snö närmar sig, måste väl vara allergisk mot kyla eller nått :P
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 54
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]