Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
började slipa lite längre fram också och hittade ett litet hål till
Bild

annars är den rätt hyfsad på vänstersidan 8)
Bild

slipade av hela golvet och dammsög bort allt skräp
Bild

två lager blybaserad rostskyddsfärg senare :D
Bild

passade på att slipa och måla skärmkanten medan jag ändå håller i penseln
Bild

samt bättrade lite här och där ifall om det är värt att rädda vissa av dörrarna
Bild

Bild

Bild

kommer en till uppdatering senare i kväll :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
sket sig med uppdateringen, blev medsläpad på däckbyte istället där vi bland annat provade att spränga ut däcket mot fälgkanterna med bromsrengöring och det funkade fint :D

Dekaltrimmade istället :wink:
Bild
Användarvisningsbild
av cybermunk
Butan tub ska man nästan ha i bilen i fall man kör lite för hårt så man kan spränga på däcket :)
Användarvisningsbild
av päpplet
svetsade klart tvärbalken och bakre stolsfästet och under tiden dom torkade efter målning (glömde såklart ta kort på det :-(O) ) så fortsatte jag jakten på rostfläckar :P
Bild
Kompakt med saker på insugssidan av motorn :lol:

Lyckades få lös kondensorn HEL utan att dra av något rör även om det var nära
Bild
konstaterade även varför bilen kokade vid minsta lilla lek i somras, kondensorn är tät av barr, insekter damm och annat bös :roll: Men den blev varm fort på vintern iaf :lol:

mer slipade saker i väntan på målning. AC-fläkt och stag till den, något stag i fronten och en bakre krängningshämmare.
Bild

och så blev den att se ut. Ska skaffa nån svart färg och blåsa över så det inte syns lika mycket innan jag monterar tillbaka allt igen
Bild

Satt och läste lite grann om sätt att förbättra väghållningen på 740 och då blev jag nyfiken vad det satt för krängningshämmare på min bil då GLT var lite lurig på den punkten. 19mm fram och 16mm bak dvs dom små :( Dom jag plockade från reservdelsbilen som var en 90a och målat var 21mm/19mm däremot :D

Lutar mot inhandling av ett ambulansstag och lite hårdare bussningar till framvagnen vid ett senare tillfälle :wink:
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 75

Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&a[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Camber är ställbart på 240 så[…]

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]