Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Svärfar är nu lycklig ägare av sedanen.
Jag letar för fullt efter en cab. Det jag funderar på är Volvo C70N, Saab 9-3SS, Saab og9-3 och BMW Z4 (3.0 eller M, 3.0 känns mest realistiskt).

Nya bmw 3-serie med plåtcab känns inte heller helt fel men den kostar nog mer än vad jag vill lägga på en "sommarbil".

Men jag måste hitta en snabbt, efter att ha pendlat med SJ i 1.5V så har jag fått alla mina fördommar bekräftade. Trots att resan bara tar 30min, kommer in på stationen kl.07.50 så jag utan problem är på kontoret för kl.08 så måste jag ta tåget som ska anlända en timme tidigare om jag har något viktigt direkt kl.08 (Boka in möten först kl.08.30 är just nu ett måste).
Tågen är banne mig nästan aldrig i tid, och även om de skulle vara det så går det inte att förlita sig på det så boka in ett möte 10min efter att tåget ska anlända det vågar jag inte.
Sen förra måndagen har tåget varit försenad minst en av resorna per dag (dit eller hem), vissa dagar åt båda hållen och idag och igår har det varit 50-60min försenat på hemvägen.
Nog går det an att sitta kvar och jobba en timme extra, men ingen av dessa förseningar har stått med på sj's hemsida när jag gått från kontoret. :(

/Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Spännande. Alltid roligt att leta bil :) .
Någon mer än jag som tycker det vore dags för en Volvo? :wink:

Vad är det för skillnad på Saab 9-3SS och og? (Kan ju kolla upp de själv men orkar inte) :roll:

Ang detta med tågen... Hur tror politikerna att folk skall börja åka mer kollektivt när man inte kan lita på tidtabellerna mer än så här.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja, nu är det nog dags att skaffa en C70N 8)

En BMW, då har det gått för långt :wink:

/Kalle
av Lövet
Brainy skrev:Svärfar är nu lycklig ägare av sedanen.
Jag letar för fullt efter en cab. Det jag funderar på är Volvo C70N, Saab 9-3SS, Saab og9-3 och BMW Z4 (3.0 eller M, 3.0 känns mest realistiskt).
Du pendlar friskt i tanken mellan både biltyp och prisklass ser jag. :mrgreen:

Första frågan: Har du tänkt "köra" med bilen eller bara åka? Om "ja", så går og9-3 bort direkt. Sämre chassi existerar inte och att ta bort taket hjälper inte direkt. En hemsk upplevelse på alla sätt, endast slagen av ng900

C70N är enligt min mening för dyr. Den känns verkligen inte så påkostad som prislappen visar. Praktiskt dock med plåttak, men varför inte Mercedes SLK?

Z4 är helt fantastisk att köra och besitter en kördynamik som de andra helt saknar. Även 2,5 motorn räcker långt faktiskt även om 3,0an är att föredra på alla sätt eftersom prisskillnaden (även på försäkring) är så liten.
Användarvisningsbild
av Nexus
håller med anderas där angående 9-3 og. de går ju som en orm på vägen när man drar på. med 19" hjul är de rent av livsfarliga med stora motorn. 9-3 ss går betydligt trevligare på vägen fast å andra sidan så har de ju vissa kvalitetsbrister.
:P
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 78
Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&[…]

trasig parkerigssensor

PDC's har tyvärr flertal artikelnumme[…]