Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Säga saker som att "det är ju en gammal bil" är något som verkligen retar gallfeber på mig personligen... Och!? Vafan har det för betydelse? (S)
Det är ju som att ge kärringa en käftsmäll och sen säga "du är ju gammal, så vad spelar det för roll?" >_>
av Tette
Lucif3r skrev:Säga saker som att "det är ju en gammal bil" är något som verkligen retar gallfeber på mig personligen... Och!? Vafan har det för betydelse? (S)
Det är ju som att ge kärringa en käftsmäll och sen säga "du är ju gammal, så vad spelar det för roll?" >_>
Hahhaha - det där gjorde min dag. Ge tanten en smäll och hävda ovanstående.
Som du säger, det spelar ingen roll om bilen är ny eller gammal, rostigt lik eller en välputsad sprillans ny. Undrar om hon hade tyckt det var lika ok att drämma dörren i en gammal Coupe DeVille eller nån valfri välskött Mopar.. Det är ju en gammal bil... (S)

Det är något med BMW förarna (och Audi). Lämnar de allt förstånd på bilfirman när de kör ut bilen från hallen? ??:-/
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Säga saker som att "det är ju en gammal bil" är något som verkligen retar gallfeber på mig personligen... Och!? Vafan har det för betydelse? (S)
Håller med dig, så sa dom till mig på Helmia när jag skadebesiktigade bilen. Denna bilen är ju rätt så gammal så det är ju inte värt att kosta på den så mycket plus att den verkar vara fusklagad, då var jävligt nära på att jag skulle sagt ett par väl valda ord. Tänkte även jaha ska dessa "klassiska" bilar inte få bli reparerade? Bara för att man har en gammal bil så behöver man inte bli bemöt som skit :evil: Men det märks har man en ny bil så blir man bra bemöt kommer man i en äldre så är det mest bara gnäll...
Användarvisningsbild
av garinge
hänt mig med, skulle till vårdcentralen, parkerar i en ruta, och det dyker upp en bil brevid mig innan jag hinner stiga ur, gubbfan i bilen brevid drar upp dörren i min bil, och jag hör thump:et i min sida... jag blir tokig och drar ner rutan och skriker efter honom vad fan gör du, är du helt körd i huvdet? gubben (utländsk) kommer tillbaka och frågar vad jag vill... jag typ.. ehh.. du smällde din dörr i min bil? nää sa han, jag sa JO, jag hörde ljudet i min bil när du träffade den, han börjar gå igen.. jag säger skämtar du med mig, ska du smälla din dörr i min bil och bara skita i det och gå? han frågar, vad vill du mig? va va va? jag säger, ingenting, gå.. försvinn så ska jag bara sparka på din bil lite så är vi kvitt.. han vänder tillbaka och bara vad du vill mig? typ fem gånger i rad.. jag börjar bli lack, mest för han är idiot och korkad samt jag börjar bli sen till vårdcentralen... jag bara INGENTING, försvinn.. dra stick ... GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! han fortsätter med sitt vad du vill mig? jag sa ingenting, jag ska bara smälla upp min dörr hårt i din sen är vi kvitt.. så GÅ nu... han vänder om och går, jag som dock inte vill skada min bildörr skiter i att smälla i hans fula bmw... och går... men hade fan god lust och känga hans dörr... min bil hade som tur var tillräckligt med smuts på dörren så det enbart skavdes bort och blev inget märke i lacken... samt dom olackade listerna verkade ta smällen och inte plåten... :)

Hade det varit min cheva så hade nog basebollträt åkt fram och han hade fått byta framruta... :twisted: :twisted: :twisted:
av Tette
DayDreamer skrev:
Håller med dig, så sa dom till mig på Helmia när jag skadebesiktigade bilen. Denna bilen är ju rätt så gammal så det är ju inte värt att kosta på den så mycket plus att den verkar vara fusklagad, då var jävligt nära på att jag skulle sagt ett par väl valda ord. Tänkte även jaha ska dessa "klassiska" bilar inte få bli reparerade? Bara för att man har en gammal bil så behöver man inte bli bemöt som skit :evil: Men det märks har man en ny bil så blir man bra bemöt kommer man i en äldre så är det mest bara gnäll...
Det ligger något i det du säger. Äldre bil - men ääär du säääker? Den är ju sååå gammal. Ska du verkligen lägga pengar på det här? *ironi* Alltid lika roligt på skadeverkstad..
White skrev:Jag hade fått spel på henne! :evil:
Heh, ja det var inte långt ifrån att jag hade tagit till lite mindre fina ord gentemot damen men försökte hålla mig i skinnet. Nu har ju Volvon sådan där äckliga plastlister som säkerligen tog smällen men men...
garinge skrev:hänt mig med, skulle till vårdcentralen, parkerar i en ruta, och det dyker upp en bil brevid mig innan jag hinner stiga ur, gubbfan i bilen brevid drar upp dörren i min bil, och jag hör thump:et i min sida... jag blir tokig och drar ner rutan och skriker efter honom vad fan gör du, är du helt körd i huvdet? gubben (utländsk) kommer tillbaka och frågar vad jag vill... jag typ.. ehh.. du smällde din dörr i min bil? nää sa han, jag sa JO, jag hörde ljudet i min bil när du träffade den, han börjar gå igen.. jag säger skämtar du med mig, ska du smälla din dörr i min bil och bara skita i det och gå? han frågar, vad vill du mig? va va va? jag säger, ingenting, gå.. försvinn så ska jag bara sparka på din bil lite så är vi kvitt.. han vänder tillbaka och bara vad du vill mig? typ fem gånger i rad.. jag börjar bli lack, mest för han är idiot och korkad samt jag börjar bli sen till vårdcentralen... jag bara INGENTING, försvinn.. dra stick ... GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! han fortsätter med sitt vad du vill mig? jag sa ingenting, jag ska bara smälla upp min dörr hårt i din sen är vi kvitt.. så GÅ nu... han vänder om och går, jag som dock inte vill skada min bildörr skiter i att smälla i hans fula bmw... och går... men hade fan god lust och känga hans dörr... min bil hade som tur var tillräckligt med smuts på dörren så det enbart skavdes bort och blev inget märke i lacken... samt dom olackade listerna verkade ta smällen och inte plåten... :)

Hade det varit min cheva så hade nog basebollträt åkt fram och han hade fått byta framruta... :twisted: :twisted: :twisted:
Vissa ser ju bilar som en arselfraktare från A-B och verkar helt oförstående när man som bilälskare säger ifrån när de smäller upp dörrar eller parkerar som idioter. Å nej, man vill ju gärna smälla lite extra tillbaka men då sabbar man ju sin egen dörr så det går ju inte :| Får kanske börja ha kängor med stålhätta??

Hehe, jag känner igen känslan med basebollträet 8)

Anledningen till detta inlägg egentligen - har absolut inget med min volvo att göra men likaväl en volvo...

Finn ett fel (kunde inte låta bli :lol: )
Bilagor
IMG_00544.jpg
IMG_00544.jpg (36.53 KiB) Visad 2134 gånger
av Schmoyoho
Tette skrev:Hahhaha - det där gjorde min dag. Ge tanten en smäll och hävda ovanstående.
Som du säger, det spelar ingen roll om bilen är ny eller gammal, rostigt lik eller en välputsad sprillans ny. Undrar om hon hade tyckt det var lika ok att drämma dörren i en gammal Coupe DeVille eller nån valfri välskött Mopar.. Det är ju en gammal bil... (S)

Det är något med BMW förarna (och Audi). Lämnar de allt förstånd på bilfirman när de kör ut bilen från hallen? ??:-/
Tänkte häromdagen säga att oförståndiga förare är inte förbehållet just BMW-/Audi-förare men tji fick jag då jag igår blev omkörd av en audi, som inte hann köra om mig före påfarten till en landsväg och istället skyndade sig förbi mig och sprutade en massa grus på min någorlunda nya och dittills ganska fina vindruta för att hinna förbi mig före fartkameran. Tack för stenskotten... Jag hann f.ö ikapp honom senare så det handlade ju inte heller om att ha bråttom, inte för att det gjort saken bättre men åtminstone begripligt.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, folk som promt ska köra om på dom mest olämpliga ställena och sen aldrig kommer om är fasen inte kul. Ska man köra om så ska man köra om, inte hålla på och fjanta sig som en snigel >_<.

Liknande hände mig för inte så länge sedan, om det inte var i våras t om, på en rätt kort raksträcka som går från 50km/h direkt till 90km/h, med fartkamera längst bort. Vad kan den vara... 7-800 meter lång kanske?
Vi var ett gäng bilar plus en eller 2 långtradare, och denna nisse skulle givetvis försöka köra om oss alla... Hade väl kanske gått om det inte hade varit möte samtidigt(skymd sikt är det också, till råga på allt)... Slutade med att han var tvungen att kasta sig åt sidan och nästan landa i diket, på fel sida av vägen, dvs diket i vänster körfält. Tror inte jag hört så många tutor på samma gång i trafiken tidigare :lol:
av Tette
Schmoyoho skrev:
Tänkte häromdagen säga att oförståndiga förare är inte förbehållet just BMW-/Audi-förare men tji fick jag då jag igår blev omkörd av en audi, som inte hann köra om mig före påfarten till en landsväg och istället skyndade sig förbi mig och sprutade en massa grus på min någorlunda nya och dittills ganska fina vindruta för att hinna förbi mig före fartkameran. Tack för stenskotten... Jag hann f.ö ikapp honom senare så det handlade ju inte heller om att ha bråttom, inte för att det gjort saken bättre men åtminstone begripligt.
Sånt beteende får ju en att se rött..
Lucif3r skrev:Ja, folk som promt ska köra om på dom mest olämpliga ställena och sen aldrig kommer om är fasen inte kul. Ska man köra om så ska man köra om, inte hålla på och fjanta sig som en snigel >_<.

Liknande hände mig för inte så länge sedan, om det inte var i våras t om, på en rätt kort raksträcka som går från 50km/h direkt till 90km/h, med fartkamera längst bort. Vad kan den vara... 7-800 meter lång kanske?
Vi var ett gäng bilar plus en eller 2 långtradare, och denna nisse skulle givetvis försöka köra om oss alla... Hade väl kanske gått om det inte hade varit möte samtidigt(skymd sikt är det också, till råga på allt)... Slutade med att han var tvungen att kasta sig åt sidan och nästan landa i diket, på fel sida av vägen, dvs diket i vänster körfält. Tror inte jag hört så många tutor på samma gång i trafiken tidigare :lol:
Sjukt att sådana människor finns, jag menar ok om hen nu kör ihjäl sig själv men den idioten hade väl hela familjen i bilen. Men i dagsläget verkar människor vara så JAG -fixerade så det blir nästan skrämmande och se vilka risker folk tar i trafiken. Ingen hänsyn överhuvudtaget för andra bilister eller folk som befinner sig på vägen.
Det var väl någon busschaufför som blev anhållen här i dagarna för att kört ihjäl en man på cykel..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tette skrev: Det ligger något i det du säger. Äldre bil - men ääär du säääker? Den är ju sååå gammal. Ska du verkligen lägga pengar på det här? *ironi* Alltid lika roligt på skadeverkstad..
Det är då man svarar, nej nej inte jag men försäkringsbolaget är det som ska kosta på denna :wink:
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 47

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]