Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Jo tyvärr så finns risken att det är riktigt allvarligt nu :(

Det jag tänkte på med startmotorn var mest på ifall du höra att den arbetade lättare när den drogrunt motorn.

Har någon rulle skörit nu så kommer inte bilen att leva dom där 5km till Bilia. Bogsera tycker jag att du ska göra om du nu ska till Bilia verkstaden. Han borde ju kunna göra det privat då det är ganska enkelt. :)

Ge upp... Du vet ju att personen i fråga skiter fullständigt i det och kommer garanterat både starta och köra bilen minst ett par gånger till....
Nej jag ska ta mig tusen tjata tills antingen bilen expolderar i tusen bitar eller tills bilen blivit lagad :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
White skrev:Får faktiskt också känslan av att inga varningar biter...
Min filosofi är att köra med Blå så länge den går bra. Sen om den låter konstigt lägger jag mindre vikt vid. Men den dagen Blå börjar gå dåligt också, vilket den gjorde igår, är också den dagen den bara kommer gå till verkstaden, men stå förövrigt.
Inte för att vara taskig nu men kom att tänka på att det finns personer som blir livrädda så fort en varningslampa tänds i bilen medans personer som dig struntar i vad som händer även om det skriker utav bara f-n av bilen och flygerdelar överallt :)

Nu har jag ju själv en spännrulle till multiremmen som har fört oväsen sen jag köpte bilen och jag har inte bytt den än :P
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:Haha nej, men lilla gulliga du då! :wink:

Men oj! Visste inte att det kunde vara så allvarligt! :-O)
Nu skrämmer du ju livet ur mig pojk!!

Nja, startmotorn lät annorlunda ja. Men det var mer att det "rasslade"/"hackade" om den, samt att bilen gick extremt orent första metrarna innan den "tog sig".

Nej, nu ska den bara gå de 5 km det är till Bilia:n, när någon nu får tummen ur att boka tid... Annars bor tydligen en av mekanikerna väldigt nära mig, undra om man kan knacka på och fråga om han kan göra det "privat" så vi slipper köra Blå? :roll: :mrgreen:
Jo tyvärr så finns risken att det är riktigt allvarligt nu :(

Det jag tänkte på med startmotorn var mest på ifall du höra att den arbetade lättare när den drogrunt motorn.

Har någon rulle skörit nu så kommer inte bilen att leva dom där 5km till Bilia. Bogsera tycker jag att du ska göra om du nu ska till Bilia verkstaden. Han borde ju kunna göra det privat då det är ganska enkelt. :)
Hur bogserar man en bil ens? :P
Men annars är det bara 30-50-60 på vägen till verkstaden, och den gick ju bara dåligt i typ 85+, så det borde ju gå bra. Det är slät och fin väg också! :)
Precis en bogserlina i mellan bilarna som garinge skrev :) och ja du SKA bogsera bilen till verkstaden och INTE köra med bilen.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
......... Bilen kommer inte bli att gå illa, det säger bara krash så har du ingen motor längre.........

Och jag nämner dig inte vid namn eller kön då det i bästa fall slutar med att personen i fråga sitter i ett hörn och grinar, och i värsta fall att jag får en varning eller ban, och det riskerar jag inte för en sådan här person.
av volvo244gle
Bara gasa tills det rasar! :P Nej, skulle en kund beskriva det som att det låter/rasslar från motorrummet så skulle jag inte ens provstarta.
Bogsering, och sen knuffa sista biten in i verkstan som gäller då.

Har ni någon bilkunnig person i er närhet? Be denna komma förbi och öppna huven. Brukar gå ganska fort att konstatera om t.ex. någon löprulle till kam- eller multirem har skurit eller glappar tokmycket.
av Lillarapunzel
Daydreamer:
Naw, vad gullig du är som ska tjata tills kamremmen är bytt ;;-O
Men jo, den ska gå till verkstaden. Jag kan f-n heller bogsera en bil :P
Annars får du gärna komma ner från Karlstad och hjälpa mig :roll:
Statlig milsersättning är ju 18,5 kr/mil vilket ju blir 555 kr. Sen lite arbetskostnader också. Låter betydligt billigare än Bilia (även om jag inte vet vad de tar) :wink:
av Lillarapunzel
Lucif3r:
Men va?! Blir inte bilen gradvis sämre? Den kraschar väl inte bara från en sek till en annan?! :-O)

Och vaddå varnad? Om du hade kallat mig vid namn (varför skulle du ens veta vem jag var? o.O) kanske jag hade blivit sur. Men det är ju flera i den här tråden som kallar mig hon/henne osv....
Användarvisningsbild
av garinge
Statlig ersättning är sjukt låg, det kostar bra mycket mer totalt per mil i verkligheten.. :)

Samt jo, när kamremmen går av, så blir det skrot av motorn från en sekund till en annan, förvarningen man ev får är illalåtande löp/spännrullar.. Men är remmen för gammal/kass så kan den brista utan förvarning alls, därför man ska byta rem enligt tillverkarens bestämda år/mil intervaller :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Daydreamer:
Statlig milsersättning är ju 18,5 kr/mil vilket ju blir 555 kr. Sen lite arbetskostnader också. Låter betydligt billigare än Bilia (även om jag inte vet vad de tar) :wink:
Ja självklart :-DD någon gång måste du väl tröttna på att jag tjatar och byter remmen :mrgreen:

Hm det låter som att du bor långt ifrån Karlstad hade du bott närmare så hade jag gärna kommit och hjälpt dig med kamremmen :-DD Men det är klart betalar du bensinen från Karlstad till dit du bor så är det en annan femma :wink:
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:Daydreamer:
Ja självklart :-DD någon gång måste du väl tröttna på att jag tjatar och byter remmen :mrgreen:

Hm det låter som att du bor långt ifrån Karlstad hade du bott närmare så hade jag gärna kommit och hjälpt dig med kamremmen :-DD Men det är klart betalar du bensinen från Karlstad till dit du bor så är det en annan femma :wink:
Haha naw, du är ju för gullig! :wink:
Men det var ju inte alls så dyrt! Ponera att din kärra drar 1 l/mil, det är 60 mil t.o.r. = 810 kr med nuvarande bensinpris (13,5 kr). :mrgreen:
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 159
Varför V90 och inte XC90?

Snavade över den här gamla tråden […]

Volvo V50, elfel m.m.

Airbag-felkoder har en tendens att bita sig fast t[…]

Polestar 5