Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
WP_20150722_15_47_22_Pro.jpg
WP_20150722_15_47_22_Pro.jpg (1.2 MiB) Visad 444 gånger
Nu vill jag faktiskt påpeka att volvos burkat har blivit större och klarlacken är 2k.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag frågade igår och då låg den på 250kr dock så är ju Volvos färger vatten baserade den jag kör med är lösningsmedels baserad. Vet inte om det spelar så stor roll dock :roll: Hur mycket är det i Volvos färg på sprayburk är det 250ml?
Användarvisningsbild
av Nexus
Japp det är 250 ml i vardera och jag betalade 239:- på Bilia. Färgpassningen stämmer kanon :-)-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok det är ju helt ok pris. Även färgpennan som jag köpte där stämmer kanon.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Så då är även spolarmunstyckena lackerade bild kommer när jag monterat dom vilket troligen blir imorgon :). Passade även på när jag var inne på målarspåret att ta färgpenseln från Volvo och snygga upp främre stötfångare lite. Blev kanon syns knappt att det är lagat med färg på avstånd :).

Här är en bild före
Bild

och här kommer en bild efter.
Bild
Ja en liten uppdatering då. Idag har spolarmunstyckena och torkararmarna till strålkastarna satts tillbaka på bilen efter lackeringen blev kanon :) Sen så ligger stänkskydden och väntar på montering och även ögonlocken, men det är just ögonlocken som jag funderar på hur jag ska sätta fast dom eller ja det är väl lim som gäller men vad ska jag ha för lim tro?

Sen så såg ja att det inte var så himla bra bilder på inredningen i början på denna tråd så här kommer det ett par fräscha som jag tog idag. Sen så blev jag även lite små sugen på att lacka extraljusen i bilensfärg kanske skulle bli snyggt annars så får jag väl bara lacka dom svarta så att dom ser lite fräschare ut än vad dom är idag får se vad det blir.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28