Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Det där låter inget bra risken finns nu att någon rulle till kamremen har skärt ihop därav det höga skrikande ljudet som blir och risken kan vara att kamremmen har kuggat några kugg för dig i samban med att den skar ihop. Har du otur så kan kolvar och ventiler tagit skada nu.
Oj, ser nu att jag inte såg ditt inlägg från igårkväll förrän nu. Konstigt ?:-/
Men jag kan lova dig att den dagen (om den nu mot allförmodan kommer!) kamremmen verkligen går av på Blå, så kommer jag skriva ut det tydligt Så du behöver inte vara rädd, haha! :wink:

Men va? ??:-/
Hur skulle någonting kunnat ta skada redan nu? Att något är fel är ju uppenbart, men tagit skada? Då borde väl bilen stannat eller något, tycker man ju? Visst, den var ju svårstartad, och den gick inte fräscht i 100 km/h, men frånsett från alla ljud och nyss nämnda gick den ju ändå helt okej i hastigheterna 80 km/h och neråt...
Är fortfarande rädd speciellt efter det som hände igår med bilen din tror inte att jag vågar att kika in här något mer :cry: :wink:

Ja eftersom du säger att det är ett öronbedövande ljud så antar jag att spännrullen eller löprullen har skurit och kamremmen slirar där på. Du har en jävla tur att inte remmen har gått av tack vare det eller kuggat över helt, men förmodligen så kuggade den några kugg då rullen skar eftersom att det blev tvärstopp. Följden av en kuggad rem brukar vara svårstartad och tappa orken på högre varv. Sen är ju frågan hur många varva den kan ha kuggat ett varv går bra men två varv brukar sluta med skador på ventiler och kolvar vilket förklarar också att den är svårstartas och har tappat kraften. Kommer du ihåg om det startmotorn låt något annorlunda när bilen var svårstartad som typ att den snurrade snabbar?

Nu får du absolut inte starta bilen något mer få då utmanar du verkligen ödet.
Haha nej, men lilla gulliga du då! :wink:

Men oj! Visste inte att det kunde vara så allvarligt! :-O)
Nu skrämmer du ju livet ur mig pojk!!

Nja, startmotorn lät annorlunda ja. Men det var mer att det "rasslade"/"hackade" om den, samt att bilen gick extremt orent första metrarna innan den "tog sig".

Nej, nu ska den bara gå de 5 km det är till Bilia:n, när någon nu får tummen ur att boka tid... Annars bor tydligen en av mekanikerna väldigt nära mig, undra om man kan knacka på och fråga om han kan göra det "privat" så vi slipper köra Blå? :roll: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Haha nej, men lilla gulliga du då! :wink:

Nja, startmotorn lät annorlunda ja. Men det var mer att det "rasslade"/"hackade" om den, samt att bilen gick extremt orent första metrarna innan den "tog sig".

Nej, nu ska den bara gå de 5 km det är till Bilia:n, när någon nu får tummen ur att boka tid... Annars bor tydligen en av mekanikerna väldigt nära mig, undra om man kan knacka på och fråga om han kan göra det "privat" så vi slipper köra Blå? :roll: :mrgreen:
Jo tyvärr så finns risken att det är riktigt allvarligt nu :(

Det jag tänkte på med startmotorn var mest på ifall du höra att den arbetade lättare när den drogrunt motorn.

Har någon rulle skörit nu så kommer inte bilen att leva dom där 5km till Bilia. Bogsera tycker jag att du ska göra om du nu ska till Bilia verkstaden. Han borde ju kunna göra det privat då det är ganska enkelt. :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Jo tyvärr så finns risken att det är riktigt allvarligt nu :(

Det jag tänkte på med startmotorn var mest på ifall du höra att den arbetade lättare när den drogrunt motorn.

Har någon rulle skörit nu så kommer inte bilen att leva dom där 5km till Bilia. Bogsera tycker jag att du ska göra om du nu ska till Bilia verkstaden. Han borde ju kunna göra det privat då det är ganska enkelt. :)

Ge upp... Du vet ju att personen i fråga skiter fullständigt i det och kommer garanterat både starta och köra bilen minst ett par gånger till....
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Jo tyvärr så finns risken att det är riktigt allvarligt nu :(

Ge upp... Du vet ju att personen i fråga skiter fullständigt i det och kommer garanterat både starta och köra bilen minst ett par gånger till....
Bara liten fråga: Varför kallar du mig personen fast du vet att jag är en tjej?
av Lillarapunzel
White skrev:Får faktiskt också känslan av att inga varningar biter...
Min filosofi är att köra med Blå så länge den går bra. Sen om den låter konstigt lägger jag mindre vikt vid. Men den dagen Blå börjar gå dåligt också, vilket den gjorde igår, är också den dagen den bara kommer gå till verkstaden, men stå förövrigt.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:Haha nej, men lilla gulliga du då! :wink:

Jo tyvärr så finns risken att det är riktigt allvarligt nu :(

Hur bogserar man en bil ens? :P
Men annars är det bara 30-50-60 på vägen till verkstaden, och den gick ju bara dåligt i typ 85+, så det borde ju gå bra. Det är slät och fin väg också! :)
Användarvisningsbild
av garinge
Bogseringslina mellan fungerade främre bil och trasig bakre bil...

Fast du utmanar ödet ganska rejält när du fortsätter köra med en bil som
Låter illa och så, det blir inte enklare / billigare om motorn skär och du behöver skaffa en
ny motor eller skrota bilen.. :)

Fått någon offert på byte hos bilia?
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 159

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]