Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Säker på att det är vanliga plåtnitar för 30kr styck :shock:
Nej nej, dom är klädda i plast, som dom från L-M-R för 8kr/st, fast~4x dyrare :P
Jaha där ser man :shock:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tog en funderare när jag var ute vid bilen förut och det jag funderade på är om det skulle bli snyggt att lacka spolarmunstyckena i samma färg som bilen eller vad tror ni?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hmm, det är nog en smaksak. Själv har jag bara haft mörka bilar så aldrig tänkt den tanken faktiskt... Men jag har faktiskt inte sett några (vad jag kan minnas) som har lackat sina munstycken i bilens färg.
Har du den gamla platta modellen eller dom nya dusch-munstyckena?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja jag får ta och testa dom är ju inte så dyra att köpa nya ifall det inte skulle bli något bra :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tror jag också att det kommer att bli :)

Vi kör på det nu ska dom målas :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Annars kan du ju maskera dom med något som färg sätter sig på, men inte går igenom. Sen lacka på maskeringen, provmontera, få en uppfattning om hur det ser ut osv... Blir det bra, slit loss maskeringen och lacka munstyckena på 'riktigt', blir det inte bra så slit bort maskeringen och låt dom vara svarta :P
Går ju såklart åt lite lite extra lack, men det kanske det är värt om man inte vet om resultatet kommer se bra ut eller inte. Hellre det än att lacka något bara för att upptäcka att det ser förj.. ut :)
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 252
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]