Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Min första tanke när jag läste "avgassmäll" var "mjahapp, han sköt ett tryckrör :roll: ". Det är ju inte direkt ovanligt när man laddar på lite grann :P

Skumt att den inte går bra dock. Styrenheten kanske fick tokspel eller nått? Vet inte om det funkar på dessa nya bilar, men du kan ju prova koppla bort batteriet i en timme eller nått, så styrboxen nollställer sig, och se om det blir bättre.
Lucif3r skrev:Min första tanke när jag läste "avgassmäll" var "mjahapp, han sköt ett tryckrör :roll: ". Det är ju inte direkt ovanligt när man laddar på lite grann :P

Skumt att den inte går bra dock. Styrenheten kanske fick tokspel eller nått? Vet inte om det funkar på dessa nya bilar, men du kan ju prova koppla bort batteriet i en timme eller nått, så styrboxen nollställer sig, och se om det blir bättre.
Hehe och rätt fick du ! :D

Batteriet va av en timma efter vi fick på tryckslangen igen för att rensa lite eventuella felkoder.. fortfarande fel.

Men har kommit lite närmre problemlösning då de kan va något med.. ja vad hette de nu igen.. temperaturgivare eller något då han laddar fullt när bilen stått stilla en stund och gått ner i temp. Vi pratade först om termostaten men de va något med temperaturgivare, kännare eller något :P Ska luska vidare i detta imorgon då jag tänkt beställa en sån från Volvo.. dom skulle återkomma imorgon :)
Snabb update !

Att den inte laddade korrekt var försvunnet förra helgen.. var ute i en timma och körde runt med en kunnig polare som va inställd på att WG krånglade men som sagt en timmas körande och han gick precis som han skulle och laddade till 1,6.. till och med 1,8 en gång :P Så vet inte om de krävdes några av och på starter efter att luftslangen va på igen för de skulle nollas.. får hoppas de håller nu när de är Skara-träff imorgon igen ! :)

OCH en "STOR" update:

I nästa vecka åker multifuelmappen, ATM magnetventilen och CBV-dumpen på då jag blivit tillsagd att komma upp med bilen så dom får ha den några dagar ! 8) :D :D :D

... så.. tills vidare !
Bild

Hopp då va älskling hemma igen.. saknat henne... NÅGOT. Lite skillnad emot Caddyn :D

Mycket felsökning, mycket krångel då de varit bekymmer som de inte stött på innan.
Laddtrycksreglering, knacksensorer... ja de har varit lite allt möjligt pillande för Peter och hans kodning i mjukvaran.

Multifuelmappen har jag inte fått i än.. ska åka upp till dom ännu en dag på min semester om 2 veckor så ska vi byta tändstift, i med MF-mappen samt kolla lite på att bygga om luftintaget.
Den här luftburken fungerar rätt värdelöst.. stryper rätt rejält med hästar så kommer gå tillbaka till öppet luftfilter och lite specialgrejer som jag hittat på ;)

Nåja.. tills vidare :)
Ja, jag får väl göra en liten update här med. Har lockat lite mera att uppdatera på Garaget än här på jagrullar då tråden i sig blir läst av rätt många var gång man uppdaterar men ingen säger något :P

Vad har hänt på sistone.

Multifuelmappen jag fick i för ett par veckors en levererade inte som vi hade tänkt.. allting beror på olika bilars motorer har vi kommit fram till då vi kollat på bänkpapper från flera bilar med K16 turbon och de diffar mellan 300-360WHP mellan de olika bilarna med samma grejer och jag hamnade mitt emellan effektmässigt = Inte nöjd !

Så... vi började tänka om.. så i förra veckan införskaffade jag mig de som kommer göra mig "tvungen" att öppna upp motorn.. nämligen en trimkamaxelsats !

Bild

Installation av dessa i sig har lämnat mellan 20-30WHP på bilar med K16 turbon lite överallt i världen har jag läst mig till så jag får väl hoppas min pärla vill göra de med :)

Och idag var jag på shoppinghumör igen så då jag ändå hade ledig eftermiddag åkte jag upp till herrarna på Autotech och man åker inte dit utan att handla något :mrgreen:

Bild

Dagens inköp blev ett "Front brake kit" inkluderande ett kit med 6-kolvs bromsok, stålomspunna slangar, belägg samt nya skivor ( som dyker upp på fredag smile ).
Eftersom jag hela tiden nedprioriterat bromsarna så är de nu mer nödvändigt än någonsin då min ratt vibrerar som en stucken gris såfort jag rör bromspedalen.

Vad mer har hänt.. hmm.. jo just de.

Bild

Har gått tillbaka till öppet filter. Satan vad gott de är att höra dumpljudet, pysandet m.m från de öppna filtret :)

Men men.. till helgen åker kammarna i och möjligen bromskitet. Ska bli riktigt spännande med en bänkning efter detta !

Tills vidare.. tjoho !
opA skrev:Ja, jag får väl göra en liten update här med. Har lockat lite mera att uppdatera på Garaget än här på jagrullar då tråden i sig blir läst av rätt många var gång man uppdaterar men ingen säger något :P
Det blir rätt tjatigt att skriva : :-O) :-O) :-O) :-O) :-O) :-DD SNYGGT! :-)-) :-)-) :-)-) Varje gång du gör en uppdatering, det betyder inte att vi inte är intresserade av att läsa och definitivt inte att vi inte tycker det ;)
Brainy skrev:Det blir rätt tjatigt att skriva : :-O) :-O) :-O) :-O) :-O) :-DD SNYGGT! :-)-) :-)-) :-)-) Varje gång du gör en uppdatering, det betyder inte att vi inte är intresserade av att läsa och definitivt inte att vi inte tycker det ;)
Haha jodå de kan jag hålla med dig om ;) :mrgreen:
Tänkte kanske de gick att säga något annat med.. en fråga eller vad som helst. Men jag är med på vad du menar ;)
Update !

Igårkväll tog jag och farsan och åkte upp med bilen till Trollis för en bänkning före monteringen av kammarna !

Vädret ute var lagom ! Mätaren på bilen visade +12 ( Inne i bänkhallen +19 ), fuktigt, mycket syre i luften, nyligen regnat m.m.

Bild

Bild

[youtube]rNVTAydXuj8[/youtube]

Självklart glömde jag kryssa i att vridet skulle synas men motorvridet blev 545 iallafall :)

Så 374Hp / 545Nm blev de denna gång.. idag åker kammarna och eventuellt Elevate CBV:n i.
Bänkning blir de imorgon ! :)
Brainy skrev:Så här före bänkning, vad förväntar du dig av kammarna?
Jag vågar inte förvänta mig något då blir jag bara besviken :mrgreen:

Men enligt lite googlesökningar på nya kammar tillsammans med k16 ger allt mellan 20-30WHP :)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 28
Nästa elbil från Volvo?

Zeekr går upp till 900V på många[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par[…]

Srs