Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Har lite problem där. Jag vill ha 35mm men vparts rekommenderar 30mm-fjädrarna (utifrån tillverkare).
5mm hit eller dit kan man tycka vore strunt samma men jag har tittat en hel del på garaget och de med 30mm är för höga och de med 40mm är perfekta i fram men tenderar att se baktunga ut. -> 35mm vore en bra kompromiss. Samt att jag inte vågar gå på mer än absolut max 35mm för att vara säker på att komma ner i och upp ur garaget.

Så nu lutar det nog åt att 30mm får duga även om det inte kommer bli riktigt lika bra som jag vill.
av Eirike93
Om du tror på 35mm så är det väl det du ska ha!
Fjädrar är väl knappast gratis och troligtvis inget man byter i onödan, bättre det blir rätt från början :)
Varför rekommenderar Vparts 30 framför 35?
av Lövet
Snabbvarianten är annars att bara rycka säkringen. Fungerar utmärkt. Dimljus behöver nämligen bara ha en korrekt ljusbild om de fungerar :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Det är jag fullt medveten om Andreas och det fungerar mycket bra på denna bil då det är en egen säkring till dimljusen (inte som en tidigare bil som jag hade där de delade säkring med blinkersen :o )

Men det finns en baktanke med att jag nu byter ut led'en mot orginallampor inför besiktningen istället för att rycka säkringen :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Tack för påminnelsen, jag ska in om en vecka och borde nog byta också för säkerhets skull!
Användarvisningsbild
av grillchips
En lättnaders suck? ;)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 59

Hej! För ett tag sen när jag skulle iv&a[…]

Det kommer inte upp nån felkod, har kollat d[…]