Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

idag så började det ta fart med denna bil :) fick hjälp av en kompis samt att han hade någonstans att hållas under tak ;) lite bilder på dagens arbete :D

inbackad och har börjat riva lite i drivlinan :)
Bild

bakaxeln ur ryckt. efter lite krångel
Bild
Bild

denna skrotar jag
Bild

"nya" axeln uppe och börjat skruva dit bromsar m.m.
Bild

konstigt nog så slutar det alltid med att man får en massa onödiga bult över när man håller på :roll: ironi, vissa bultar som satt kvar på den nya axeln verkade fräschare :)
Bild
haha som ett spjut vette fan du ;) men hon kommer nog tuffa på iaf :D tror inte det är nått mer än att kolla igenom så alla lampor funkar innan jag skulle våga mig på att lämna den hos Sveriges bilprovning :P

tycker det är synd att jag har gamla elsystemet LH 2,2 för jag är sugen på ett skåp med stressfläckt i. och jag gillar 740is trubb front mer än 940 samt att jag är lite små förälskad i färgen jag har på bilen :roll: så det hade varit kul att köpa någon krockad turbo bil och hiva ner motorn i denna. men verkar bli så mycket jobb med elsystem m.m
jo dom ser aggressivare ut på något sätt :) och färgen är roligare än det vanliga röda och ljusblåa. jasså det finns med lh 2.2? har sökt runt och det verkar omöjligt att byta utan att riva hela systemet :shock: men det kanske är pga att det är svårare att få tag i en motor som går på lh 2.2?
tänkte skruva tillbaka lite inredning idag men efter en snabb koll på transportstyrelsen så såg jag att jag har råd att ställa på bilen i veckan :D och den är besiktigad till slutet av nästa månad så beställer en tid tills dess. Så planerna blev ändrade, tar en tur hem till mor min och smörar lite för att se om hon kan betala försäkringen :D får försöka hitta dugliga 15" sommardäck så jag kan byta fälgar med :D
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 28
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]

Kupéfläkt "döda utblås"

Jag har en V60 D4 från 2017 där kupefl&[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy - såld