Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Förstod att den kommentaren skulle komma, och det var inte oväntat från dig grammse. Hehe

Men det jag menar är. Har jag en 855a vill jag inte bygga om den helt till V70 då kan jag lika gärna köpa en sån på en gång. Det får gärna synas att det fortfarande är en 855a

Men hade jag en V70 så skulle jag givetvis inte byta till 850 lister
Bild

Bild

Bakdörrarna bytta.... framhandtagen är fortfarande hos min kompis på lack, borde få dem idag eller imorgon kanske.

fattas dock en av packningarna, trodde att jag skulle kunna använda en av dem från gamla handtagen, men dom såg ju totalt olika ut, ska leta runt lite om någon vill sälja bara en packning (den som sitter längst fram på handtaget) annars ringer jag volvo på måndag.
första tog max en halvtimme,
andra tog kanske 5-10 minuter...

Följ guiden på backspegeln.com, den hjälper ganska bra. när man väl fått bort handtagen tog jag en mejsel in genom hålen på sidan av dörren. sen böjde jag fram på armen som att man öppnade dörren, sen tröck jag dit nya handtaget, då hoppade den dit relativt enkelt.

sen skriver backspegeln.com att han vred moturs på ena sidan och medurs på andra så långt han kunde, men detta är onödigt, jag skruvade å skruvade men när jag fick bort handtaget såg jag att det liksom bara snurrade, justeringen är gjord så att när man skruvar på den stjärnskruven så rör den sig lite i sidled bara. som han skriver rätt svårt att förklara men bara man får bort ett handtag så ser man ju
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 46

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]

Det har läckt i nån vecka bara lite sm&[…]

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]