Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av metalHJ
Jag måste hålla med om att det verkar jävligt skumt att skölden rostar sönder snabbare på högersidan, där det borde vara mindre slitage än vänstersidan! Och då menar jag i särklass all saltstänk som blir av mötande trafik på vintern, som kommer på vänstra sidan... Men samtidigt kanske detta inte påverkar skölden så mycket i sig, men i ren jämförelse tycker jag ju att den vänstra borde ge sig fortare.

Får samtidigt kasta in en liten notis även här, om en välhållen S40 du har Tomas! Keep on your good work! Det kommer löna sig vid framtida försäljning om inte annat :-)-)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tack metalHJ. Ja de med skölden är konstigt. Är det så på fler modeller/märken eller är detta bara något konstigt femomen på X40 modellerna?
av metalHJ
Jag bjuder på komplimanger så länge det finns belägg för det :D Så jävla snäll var tydligen jag ja, förhoppningsvis får jag igen det någon gång när jag sätter fart med 960'n! :lol:

Skämtåsido, nog brinner jag för bilar alltid, och har handlag för det! Men efter senaste tiden och mitt grymma oflyt, har det tömt både kassan och motivationen för att "Kul-mecka". Jag har en väldigt lång historia om Golf 4'an jag har :P Och har vart inne på att lägga upp en tråd om den bilen här, men samtidigt känns det lite OT att blanda in en Golf på ett volvo forum.

Så, därför köpte jag volvon! Dels bra villkor på köpet, och dels blev jag såld på motorn och slutligen litar jag på 900 serien :) Och sen jag satte mig bakom ratten på volvon, är jag väl bestämd om att framöver blir det inget annat än Volvo!
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:Tack metalHJ. Ja de med skölden är konstigt. Är det så på fler modeller/märken eller är detta bara något konstigt femomen på X40 modellerna?
På min V70 är inte sköldarna särskilt rostiga. Jag skrapade rent de och målade när det behövs men de är frächa fortfarande efter snart 15000mil.
Användarvisningsbild
av Tomas88
grammse skrev:
Tomas88 skrev:Tack metalHJ. Ja de med skölden är konstigt. Är det så på fler modeller/märken eller är detta bara något konstigt femomen på X40 modellerna?
På min V70 är inte sköldarna särskilt rostiga. Jag skrapade rent de och målade när det behövs men de är frächa fortfarande efter snart 15000mil.
Ja behandlar man dem så kan de ju hålla hur länge som helst nästan. Nu har ju tyvärr inte jag ägt bilen sedan dev var ny. Då hade det varit annat :wink:

Det som jag tyckte var konstigt var att den högra skölden är mycket mer rostig än den vänstra. Både på min och Bjompas.

Föressten grammse hur länge har du haft din V70? Ägt den sen ny?
Användarvisningsbild
av Nexus
sen ny :lol: nej nej, jag har ägt den lite över 2 år nu. men den var fullservad och välskött, kravet jag har vid bilköp 8)
Är bara så j*vla nöjd med bilen.Skönare stolar får man leta efter länge...... 30 mil utan stop och inte tendens till trött i ryggen. farzans nya mazda 3 får man ont i ryggen efter 5 mil i ju :(
Användarvisningsbild
av Tomas88
Oj oj oj. Ser att jag passerat 1000 inlägg nu, och har därmed uppnått status "Volvonörd" :D

Har lämnat ifrån mig bilen idag. Den är inlämnad för att få rutan bytt. Hämtas i morgon eftermiddag med superklar sikt frammåt :)
Väntar nu bara på att mitt 50w xenonkitt skall komma som är beställt av Yel_low här på forumet. Sen kommer jag att se ALLT! 8)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Brainded skrev:Se till att inte blända alla andra så dom inte ser någonting bara! :)
Ingen fara. Bländar alltid av vid möte. (Förutom när man möter en Saab då :wink: )
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 137
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]