Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Ja man måste ju vara rolig ibland :)
Ibland? Du är ju alltid rolig Daydreamer! :D
Ok :D kul att höra att jag är det :-DD
Jag kan bara säga varsågod. Eller något :)
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:
garinge skrev:
Lillarapunzel skrev:Daydreamer: Kanske det :mrgreen:
Garinge: Nej, menar inte Bilia Segeltorp. Både Bilia:ans och min ort börjar på T. Nu får du tänka själv...
Ja, det finns bara Bilia på ett T i den södra sidan så :)
Jag vet? Men jag menade att Bilia ligger i den ena orten på T, och jag bor i den ortens grannort, som också börjar på T.
Jo jag förstod det, har dom byggt klart centrum vägen ännu eller
är det fortfarande sicksack körning förbi macken? :)
av Lillarapunzel
Garinge:
Centrumväg? Sick-sack? Va?! :shock:
Alltså Bilian ligger längst D-vägen och de har inte byggt något där på senaste åren...Enda de hållit på och byggt är på H-vägen mellan T och T, men det är ju inte alls där Bilian ligger...
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:Garinge:
Centrumväg? Sick-sack? Va?! :shock:
Alltså Bilian ligger längst D-vägen och de har inte byggt något där på senaste åren...Enda de hållit på och byggt är på H-vägen mellan T och T, men det är ju inte alls där Bilian ligger...
Innan det blir för snurrigt så menade jag bygget igenom Tullinge Centrum, vägen där :)
av Lillarapunzel
Life update:
Efter att Blå nu stått i 9 dagar så ville vi testa hur den gick nu (och försöka motverka stå-skador). Det rasslar/skrapar fortfarande om den, men nu gnisslar den också, speciellt i starten :shock: Vi har åkt 3 mil med den nu, och den går helt klockrent som vanligt, frånsett ovan. Hoppas att den går lika bra hem! :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja förf-n det kan ju bli grader på vevaxeln eftersom kolvarna är så tunga :roll: :P

Bättre att låter den stå, det är mer om du inte startar den på ett halvår som det kan vara bra att starta upp den och få motorn varm annars så är det ingen fara :) Det enda som är fara om den bara står ute så är det just rosten, och ställ aldrig bilen en längre tid (månader) på en gräsmatta för då går det fort utför för underredet.

Blir alltid lika nervös när jag ser att du uppdaterar här, tror ju att det kommer att så att nu gick kamremen åt h-vetet, sluta att skrämmas så där :wink: :)
av Lillarapunzel
Update - Vägen hem:
Ja, att åka hem de 2,5 milen (vi åkte lite omvägar påvägen dit vi skulle) gick ju inte riktigt lika smidigt som vägen dit. För det första tog det 5 (!) försök innan Blå ens startade! :shock: Och den har aldrig krånglat tidigare! Sen gnisslade det som bara fan i motorn. Inte nog med att den rasslade och hade sig som vanligt, det var ett snudd på öronbedövande gnissel också :-O) Vad f-n kom det ifrån?!
Men frånsett ljuden och att den först inte ville starta gick den ändå hyfsat. Den verkade lite "trött" när man kom upp i 90-100 km/h på motorväg. 100 km/h verkade den inte riktigt orka. Men annars gick den ändå bra!

Nää, nu får den nog stå helt och hållet innan vi fått kamremmen bytt. Annars kanske den börjar gå dåligt också...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det där låter inget bra risken finns nu att någon rulle till kamremen har skärt ihop därav det höga skrikande ljudet som blir och risken kan vara att kamremmen har kuggat några kugg för dig i samban med att den skar ihop. Har du otur så kan kolvar och ventiler tagit skada nu.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Det där låter inget bra risken finns nu att någon rulle till kamremen har skärt ihop därav det höga skrikande ljudet som blir och risken kan vara att kamremmen har kuggat några kugg för dig i samban med att den skar ihop. Har du otur så kan kolvar och ventiler tagit skada nu.
Oj, ser nu att jag inte såg ditt inlägg från igårkväll förrän nu. Konstigt ?:-/
Men jag kan lova dig att den dagen (om den nu mot allförmodan kommer!) kamremmen verkligen går av på Blå, så kommer jag skriva ut det tydligt Så du behöver inte vara rädd, haha! :wink:

Men va? ??:-/
Hur skulle någonting kunnat ta skada redan nu? Att något är fel är ju uppenbart, men tagit skada? Då borde väl bilen stannat eller något, tycker man ju? Visst, den var ju svårstartad, och den gick inte fräscht i 100 km/h, men frånsett från alla ljud och nyss nämnda gick den ju ändå helt okej i hastigheterna 80 km/h och neråt...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Det där låter inget bra risken finns nu att någon rulle till kamremen har skärt ihop därav det höga skrikande ljudet som blir och risken kan vara att kamremmen har kuggat några kugg för dig i samban med att den skar ihop. Har du otur så kan kolvar och ventiler tagit skada nu.
Oj, ser nu att jag inte såg ditt inlägg från igårkväll förrän nu. Konstigt ?:-/
Men jag kan lova dig att den dagen (om den nu mot allförmodan kommer!) kamremmen verkligen går av på Blå, så kommer jag skriva ut det tydligt Så du behöver inte vara rädd, haha! :wink:

Men va? ??:-/
Hur skulle någonting kunnat ta skada redan nu? Att något är fel är ju uppenbart, men tagit skada? Då borde väl bilen stannat eller något, tycker man ju? Visst, den var ju svårstartad, och den gick inte fräscht i 100 km/h, men frånsett från alla ljud och nyss nämnda gick den ju ändå helt okej i hastigheterna 80 km/h och neråt...
Är fortfarande rädd speciellt efter det som hände igår med bilen din tror inte att jag vågar att kika in här något mer :cry: :wink:

Ja eftersom du säger att det är ett öronbedövande ljud så antar jag att spännrullen eller löprullen har skurit och kamremmen slirar där på. Du har en jävla tur att inte remmen har gått av tack vare det eller kuggat över helt, men förmodligen så kuggade den några kugg då rullen skar eftersom att det blev tvärstopp. Följden av en kuggad rem brukar vara svårstartad och tappa orken på högre varv. Sen är ju frågan hur många varva den kan ha kuggat ett varv går bra men två varv brukar sluta med skador på ventiler och kolvar vilket förklarar också att den är svårstartas och har tappat kraften. Kommer du ihåg om det startmotorn låt något annorlunda när bilen var svårstartad som typ att den snurrade snabbar?

Nu får du absolut inte starta bilen något mer få då utmanar du verkligen ödet.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 159
Köp av V40

Hade börjat med att skumma igenom dessa tr&ar[…]

Larmsystem

Är förmodligen batteriet i larm sirenen […]

Byta nedre slang till intercooler