Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
På min T6:a är det 36mm hylsa man måste ha, men det kanske är en helt annat konstruktion på en D3 i en V40?
Användarvisningsbild
av MartinS
crumpets skrev:Det ser ut som att du har rätt, men det är väl tveksamt hur mycket uppdateringar det egentligen kommer efter 5 år till motorstyr. Femman börjar ju redan pensioneras i V40 så jag har svårt att tänka mig att de putsar mycket mer på den kalibreringen. Har man en sprak ny motor är det dock en nackdel jag hade varit lite fundersam inför.
På kompisens bil var det på en 07:a 2.4D, som fick ny motormjukvara kring 2012 eller så.. Då var det bara att slanta BSR för att få uppdateringen...
Användarvisningsbild
av crumpets
36mm låter rimligt! När jag satte en 32 bredvid uppskattade jag det till 5mm skillnad. Låter för bra för att vara en slump att det då finns filter med just 36 :) Tack!
Jag har inga illusioner om att det är någon fantastisk lösning att trimma så jag är fullt medveten om att det säkert kan bli sånt strul framöver. Blir jag orolig kan jag ju bara be dem sluta uppdatera den vid service efter några år. Annars får jag ta problemen när de kommer. Är det nåt jag lärt mig om livet är att det att man sällan har brist på strul vad man än gör.
Användarvisningsbild
av crumpets
Då var det 5,9 liter färsk castrol edge A5/B5 i motorn :) Känns alltid skönt med ny olja.
Användarvisningsbild
av crumpets
Bilen har fortsatt gå utmärkt efter uppdateringarna! Trimmet tyvärr hyfsat meningslöst med dessa däck. Bara spinner vid fullgas :/ även rätt högt upp i fart....
Idag fick jag mail från bsr om att de kör 20% på alla eibach chassiprylar hela februari så då var det dags att bli ännu fattigare..... Det blir 30mm sänkning och 20mm spacers. 4.5 papp landar det på, inte så farligt men inget man snyter ur näsan heller :-)
Användarvisningsbild
av grillchips
Kul! Man måste ju spendera pengarna på något! ;)
Hur tycker du att väghållningen varit annars på bilen?
Användarvisningsbild
av crumpets
Varierande! Den känns väldigt fint avstämd i upp till motorvägsfart men väl där uppe tycker jag den lämnar lite stabilitet att önska. Hoppas på en mer utsmetad mot vägen-känsla.
Användarvisningsbild
av C30robban
crumpets skrev: Det blir 30mm sänkning och 20mm spacers. 4.5 papp landar det på, inte så farligt men inget man snyter ur näsan heller :-)
Låter bra . kommer att bli snyggt :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Igår hade jag varningslampa för kurvljusfunktion i kombit precis när jag startade men den försvann snabbt. Idag testade jag funktionen när jag skulle parkera. Helt stendöd. Startat och stoppat kurvljus men allt är dött. Nu är jag trött på det här, när detta är fixat letar jag ny bil.
Kommer sakna all utrustning bittert men nu är jag trött på allt krångel. Panoramat kommer jag sakna varje dag :'(
Användarvisningsbild
av grillchips
Fasen va trist, men fullt förståeligt. Du får det att låta som att bytet blir till något mer spartanskt? :)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 31

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]

C40 körkomfort.

Gen 1, en 2018 Classic. I jämförelse med[…]