Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Gött att du fick tag på fälgar! :-)-)
Ja det känns gött, nu är dom inlämnade på däckverkstad för av/på montering av däck :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Var det inte förresten dom senare V70N typ 05- som fick ett annat ET??
Näe dom fick annan ET redan -99 på första årsmodellen av S80. Men inte omöjligt att dom fick ytterligare en annan ET ~-05+. Annars var det väl typ -07 eller något sånt som dom fick annat navcetrum mått också.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Var det inte förresten dom senare V70N typ 05- som fick ett annat ET??
Näe dom fick annan ET redan -99 på första årsmodellen av S80. Men inte omöjligt att dom fick ytterligare en annan ET ~-05+. Annars var det väl typ -07 eller något sånt som dom fick annat navcetrum mått också.
Ok har ingen aning :P iaf fälgarna är inga original fälgar utan det är några eftermarknads därav att dom kanske passar bolt-on. :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har ingen bild på dom just nu :mrgreen: men det kommer, får se ifall jag kan hämta dom idag beroende på om dom är klara eller ej.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hmm ja jag vet inte vad om det är något som håller på att ge sig eller vad det är frågan om. Bilen har i bland tycker jag blivit svårstartad alltså den för gå några extra varv på starten innan den startar, sen så tycker jag att den känns slö på tomgången dvs det är ganska lätt att få kärringstopp. Förmodligen så hänger detta ihop med att den dippar ner ordentligt i varvtal när man frikopplar. Typiskt att det ska börja nu när kylan kommit.

Vinterdäcken blev iaf monterat på bilen idag, ingen bild på detta då jag monterade dom i mörkret :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja underhållsladda gör jag inte då bilen står ute hela tiden. Men det är när motorn är varm som den får gå något längre på starten, kallstart är inga problem.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja här har jag totalt glömt bort :oops: bild på vinterdäcken var det visst ja :oops: Här kommer det en iaf :D

Bild

För övrigt så var det tur att vinterdäcken åkte på bilen kvällen innan, för när jag var framme dit jag skulle låg det 3 dm snö :shock: men det var inga problem med FWD, bilen tuggade sig igenom det utan problem. Sen på parkeringen så var det ju inte plogat så där dundrade jag upp i full fart i 3 dm snö :) där var det heller inga problem att ta sig fram :) Sen på eftermiddagen när jag skulle ta mig därifrån så satt jag fast :x men eftersom att man har manuell växellåda så är det betydligt lättare att ta sig ur sådana här situationer genom att man kan gunga sig ur dom vilket är väldigt svårt på en automat bil. Rätt så roligt alla bilar som satt fast på parkeringen var av nyare modeller med automatlåda alla behövde hjälp för att ta sig loss men inte jag inte. Länge leve manuell växellåda :-)-)

Förövrigt så är extraljusen bortplockade från bilen efter en kollision med en betongvägg :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Suck vad i hela fridens namn gör så att alla jä-la rutorna immar igen i bilen så fort det regnar. Börjar att bli ganska irriterad på detta problem då man får ha fläkten på defroster hela tiden och ibland hjälper inte ens det och då är det full värme och ner vevade rutor som gäller. Det märkliga är att det går bra när jag står still men börjar jag att köra och få upp farten så kommer imman gradvis för att tillslut nästan täcka hela framrutan. Även om jag kör på defrostern i minsta tecken på imma så bildas imman ännu fortare på rutan när defrostern är på, detta låter ju som ett läckage i värmepaketet men har inspekterat det och allt är tort och Ac fungerar det luktar heller ingen glykol och det försvinner inte heller något från expansionskärlet. Inspekterade även evaporatorn i sommar och även dräneringen men inget fel eller konstigheter där inte. Blir inte klok på vad det är som orsakar detta, eller det kanske är standard på dessa bilar att dom ska imma igen vid minsta regn ?:-/
  • 1
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 252
Dolda Vinkeln...

För skojs skull så köpte jag mig e[…]

Det har inte sålts så många &aum[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag kan i princip garantera dig att det inte ä[…]