Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
Det är ett skruvförband, så det är inte så att mer last kommer på skruvarna för att centreringen saknas. Man brukar ju centrera eftermarknadsfälgar med plastringar och de kan inte ta nån last...
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
De är väl knappast presspassning på centrumet iaf. Amazon o pv o fler bilar klarar sig bra utan och ja ha kört andra bilar men förstora centrumhål på fälgarna så de lär inte va hela världen
Användarvisningsbild
av White
Nej men Volvo originalfälgar sitter ganska tajt på centrumet. Visst funkar det utan, det är ju bevisat på eftermarknads med plastring.
Men jag håller ändå en slant på passing på centrum.

Nej nu ska jag inte vara så`n och tjata sönder tråden. Fy skäms på mig! :oops:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Vad jag har hört så är det ju dumt att olja in anliggningsytan på fälgen dvs den som läggs emot skivan risken finns att man klipper bultarna vid en kraftig inbromsning. ?:-/

Skit samma fick tag på ett par fälgar från en V70N så det är bara bolt-on :D
Användarvisningsbild
av frasse4
Visst jag håller med dig White, lite last omfördelas säkert på centrumstyrningen. Jag menade endast att skruvförbandet är dimensionerat utifrån skruvarna...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Nej men Volvo originalfälgar sitter ganska tajt på centrumet. Visst funkar det utan, det är ju bevisat på eftermarknads med plastring.
Men jag håller ändå en slant på passing på centrum.

Nej nu ska jag inte vara så`n och tjata sönder tråden. Fy skäms på mig! :oops:
Ingen fara med att tjata sönder tråden :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Skit samma fick tag på ett par fälgar från en V70N så det är bara bolt-on :D

... Men V70N har ju ET49, 85x70 har ET43 :roll:
Skit samma dom passar och tar inte i någonstans. Var det inte förresten dom senare V70N typ 05- som fick ett annat ET??
  • 1
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 252
Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90