- ons 02 nov 2016, 18:32
Skit samma hade visst fälgar som passar bolt-on redan :D
Hm det ser visst ut som att det ska bli snö och jag har inga vinterdäck nu (Inlämnade för av/på montering) så jag får väl åka runt på sommar sulorna i snön jäklar så spännande det ska bli :D och jäklar vad handbromsen ska få jobba nu :D :-@
Förövrigt så verkar det som att sommardäcken är slut efter enbart 2 säsonger ganska besviken så nu får det väl bli några billiga Landsail eller något till våren med det tar vi då.
Förövrigt så för första gången så tvärdog bilen när jag frikopplade förstår inte vad det är som gör att den ska dippa i varv nästan varje gång man frikopplar den, nu har det till och med börjat att hända när den står på tomgång och går att den dippar i varv :| bara inte detta spagetti spjället ger upp :(
White skrev:Men risken finns ju att du inte slipar exakt lika mycket runt om, då blir det en jävla obalans.
Lucif3r skrev:Mmm ja... Håller med white, blir väldigt svårt att få det helt runt. Sånt där behöver man antingen borr eller svarv till.Nja men det är väl ändå när man drar alla bultarna som fälgen centrerar sig :???:
Är inte bättre att kränga över däcken på dina gamla fälgar istället? Eller är det helt fel dimension?
Skit samma hade visst fälgar som passar bolt-on redan :D
robinb3rgsten skrev:Finns väl spacers som gör att de blir bra ändå. http://butik.spacer.se/sv/produkter/spa ... 0-850.htmlDet där var alldeles för dyrt för min del då testar jag nog heller att slipa ur fälgens centrum.
Hm det ser visst ut som att det ska bli snö och jag har inga vinterdäck nu (Inlämnade för av/på montering) så jag får väl åka runt på sommar sulorna i snön jäklar så spännande det ska bli :D och jäklar vad handbromsen ska få jobba nu :D :-@

Förövrigt så verkar det som att sommardäcken är slut efter enbart 2 säsonger ganska besviken så nu får det väl bli några billiga Landsail eller något till våren med det tar vi då.
Förövrigt så för första gången så tvärdog bilen när jag frikopplade förstår inte vad det är som gör att den ska dippa i varv nästan varje gång man frikopplar den, nu har det till och med börjat att hända när den står på tomgång och går att den dippar i varv :| bara inte detta spagetti spjället ger upp :(
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)