Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Men risken finns ju att du inte slipar exakt lika mycket runt om, då blir det en jävla obalans.
Lucif3r skrev:Mmm ja... Håller med white, blir väldigt svårt att få det helt runt. Sånt där behöver man antingen borr eller svarv till.
Är inte bättre att kränga över däcken på dina gamla fälgar istället? Eller är det helt fel dimension?
Nja men det är väl ändå när man drar alla bultarna som fälgen centrerar sig :???:

Skit samma hade visst fälgar som passar bolt-on redan :D
robinb3rgsten skrev:Finns väl spacers som gör att de blir bra ändå. http://butik.spacer.se/sv/produkter/spa ... 0-850.html
Det där var alldeles för dyrt för min del då testar jag nog heller att slipa ur fälgens centrum.

Hm det ser visst ut som att det ska bli snö och jag har inga vinterdäck nu (Inlämnade för av/på montering) så jag får väl åka runt på sommar sulorna i snön jäklar så spännande det ska bli :D och jäklar vad handbromsen ska få jobba nu :D :-@ :wink:

Förövrigt så verkar det som att sommardäcken är slut efter enbart 2 säsonger ganska besviken så nu får det väl bli några billiga Landsail eller något till våren med det tar vi då.

Förövrigt så för första gången så tvärdog bilen när jag frikopplade förstår inte vad det är som gör att den ska dippa i varv nästan varje gång man frikopplar den, nu har det till och med börjat att hända när den står på tomgång och går att den dippar i varv :| bara inte detta spagetti spjället ger upp :(
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Ja tycker iofs de där men centrumhål är bara för fånar som inte förstår att de inte funkar om man drar åt allt vad man kan på en bult med en gång
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Eftersom att hjulbultarna är koniska dvs anläggningen mot fälgen så borde väl fälgen bli någorlunda centrerad om man drar alla 5 bultarna löst åt gången för att sedan dra åt dom hårdare en efter en tills rätt moment uppnås? (mutterknackare :mrgreen: :mrgreen: )? :???:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Snö på vägen men det hindrade inte mig, sommardäcken var ypperliga i snö :) ändå så är dom ganska slitna.
Hittade även en tom parkering och där blev det några snurr :mrgreen: :mrgreen: handbromsen har fått jobba bra idag :mrgreen:
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Lucif3r skrev:Gör man på det sättet så hjälper ju inte centrumhåler vidare mycket...
Nä de va ju de ja menade drar man bara åt alla 5 lite lagom åt gången så brukar de allt funka ändå
Användarvisningsbild
av White
robinb3rgsten skrev:Ja tycker iofs de där men centrumhål är bara för fånar som inte förstår att de inte funkar om man drar åt allt vad man kan på en bult med en gång
Hjulbultarna blir ju även jäkligt hårt belastade och får ta all kraft om man inte har styrning på centrumet. Så bara för fånar, nja...
  • 1
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 252
Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90