Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det är nog jag som också blandar ihop det :lol: tror att dom sitter i denna följden, Kondensorn närmast grillen sen IC'n och sist kylaren närmast motorn.
Lucif3r skrev:Ja, det är så jag också har för mig :P Nåja, inte svårt i vilket fall :)
Det var rätt dom satt i den ordningen som jag skrev :)

Just det bilder skulle vart upplagda här :roll: det kommer alldeles strax :D

Kan väl iaf tala om att jag vart på skroten idag igen och köpt en kylare för 400 kr fick även med trä-panelen bak där knappen för sätesvärmen bak sitter plus ett krom handtag till handskfacket. Imorgon blir det till att byta kylare :)
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:Ja, det är så jag också har för mig :P Nåja, inte svårt i vilket fall :)
Det var rätt dom satt i den ordningen som jag skrev :)

Just det bilder skulle vart upplagda här :roll: det kommer alldeles strax :D

Kan väl iaf tala om att jag vart på skroten idag igen och köpt en kylare för 400 kr fick även med trä-panelen bak där knappen för sätesvärmen bak sitter plus ett krom handtag till handskfacket. Imorgon blir det till att byta kylare :)
Det var en billig kylare! :wink: Hur många mil hade den gått då?
När jag fick kylaren bytt på min, så sa han att han kunde få fram en begagnad åt mig billigt. Grejen var ju bara att den bilen gått över 30.000 mil och jag ville inte ta den risken.
Ny kylare kostade då 2108 kr. (24-01-2013)

Skoj att du äntligen fått tag på askfats-panelen bak och kromat handtag! :-)-)
Då är du i kapp mig då eller? :wink:

Lycka till med kylarbytet! :D
Ingen aning om hur långt den hade gått. Dom hade bara en bil från 99 med en Turbomotor så jag tog kylaren ifrån den. Vet ej om det är samma kylare till en sugmotor men förmodligen så är det så.

Det är bara en trä-ratt som saknas sen så är jag ikapp dig.
Typiskt att telefonen ska krångla så tyvärr inga bilder nu ikväll :(

Fick se till min förvåning då jag tog bort kylarslangarna på kylaren jag köpte att det är fullt i senap inne i kylaren :x vad ska jag göra för att få ren kylaren inuti på bästa sätt? Har kört med avfettningsmedel och sen sköljt igenom kylaren med hett vatten. Jag har för mig att aceton ska vara bra så jag tänkte ta och testa med det imorgon. Antar att det är bara att hälla i och låta det verkar sen ut med allt och skölja igenom.
Så där nu kommer det äntligen lite bilder, hade fullt upp hela dagen igår med kylaren.

Här är kjolarna färdiga klarlacken är på lagd.
Bild

Bild

Dessa stora plåtar som håller ihop kylpaketen var ganska illa gångna så jag tog och slipade bort en massa rost och målade dom, här är dom grundade på ena sidan. Dom andra grejerna som ligger bredvid stöder upp strålkastarna.
Bild

Här ska jag precis lägga en grund på andra sidan.
Bild

Sådär då var grundandet klart, nu ska jag bara måla dom svarta.
Bild

Jag tog även och tvättade av IC'n Avfettning och varmvattenshögtryck gjorde susen :-)-) den blev så ren den kunde bli.
Bild
  • 1
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 252
Oljespec.

Tack för detta, men har inte tillgång t[…]

Lagning av mindre lackskador

Lackstift funkar hyfsat på riktigt små[…]