Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Fick hem ett par LED till backlyset idag. Såg väldigt stora ut men det fanns gott om utrymme (och de var heller inte speciellt mycket större än originallampan), 7W CREE på 400 lumen. Ingen hjälp fick man heller så det var bara att ställa ner mobilen på backen, starta videoinspelning och rulla iväg en bit och lägga i backen. En JÄDRA skillnad, helt klart. Men bäst är att ljuset numera är vitt istället för dassigt gul.
Men jag är tveksam till att besiktningen skulle godkänna något sånthär? Vad tror/vet ni?

Får försöka övertala frugan att orka bry sig för att ta ett kort när backen är i så ni kan få se, annars får jag leta fram stativet till systemkameran. :D

(Nån som vet varför ena ljushuset inte har fullt antal lampor? På ena sidan så är där en lampa men inte på den andra, och hålet för just den lampan är igenpluggat med en plastbit som förvisso enkelt går att ta bort. Tror det är lampan längst ner i hållaren.)
Nice :) Fick faktiskt hem mina led backljus idag. Men då jag redan hade upptäckt att jag lyckats beställa fel sockeltyp (visste inte att det skiljde mellan V50/S80 och V70 så jag beställde likadana som Eccy och Webbis har) så var det inget roligt paket :P

Men varför kan du inte ta fotot själv? I med backen och på med tändningen, kliv ur bilen och fota :)
Åh, den suger ju lite förstås. Synd att jag redan hade beställt och fått hem, annars hade vi ju löst det smidigt. :D

Jaså? Det går alltså? Så kunnig var jag, haha!
grillchips skrev: (Nån som vet varför ena ljushuset inte har fullt antal lampor? På ena sidan så är där en lampa men inte på den andra, och hålet för just den lampan är igenpluggat med en plastbit som förvisso enkelt går att ta bort. Tror det är lampan längst ner i hållaren.)

Är det inte dimljuset som bara är på ena sidan?
Beroende på om man har bilen i höger eller vänstertrafik ska väl den vara på olika sidor.. dom tillverkar väl inte olika lamphus för de olika marknaderna. :)
joel: Ja, det kan det nog bannemej vara! Lär säkert stå i manualen vad det är men det är för lite bilder för att man ska orka rota fram den. ;)
Sepåfan, man lär sig något nytt varje dag. Tog lite foton på backlyset nu men mobilkameran gjorde det inte rättvisa. Något jag ändå upptäckte var att jag förmodligen ska beställa ett par andra som inte är riktade. Det ser lite konstigt ut när man närmar sig eftersom man ser vart lampan är positionerad. Är ju klart snyggare om hela "rutan" lyser upp istället för en punkt som sedan sprider ett jädra sken.

Surt att jag tidigare idag lade en beställning på massa andra LED-lampor.. :P
Jag har dessa i backljuset på min:

http://www.diodhuset.se/diod-led-lampor ... p-s1%2F162

Tycker de är bättre att de lyser rakt bakåt istället för att lysa upp runtom i reflektorn ! Kostar förstås en del men sablar va de lyser ! :)
Jamen dedär har ju dioder på sidan också så det blir inte riktigt samma spjut rakt ut som det är på dom jag köpte först. De nya jag beställt är något liknande dedär. :) Ska bli intressant i vinter att se hur mycket de lyser upp.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 50

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?