Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Växellådsoljan är ju inget som kommer få prylarna att rasa inom en månad. Det är en långsiktig investering i hållbarheten. Toningen däremot gör ju bilen snyggare samma dag. Alltså prioriterar du toningen ;) Men spola lådan nästa löning.
När vi ändå är inne på ämnet, vad ligger en dunk olja till lådan på?
Jag planerar att spola min växellåda i sommar men har inte forskat något kring det ännu.
Händer inte jättemycket här ännu. Har kommit över en fin uppsättning ContiContactSport 235/45 R19 som ska hämtas i Stockholm imorgon (så om ni ser en skitig, mörkröd XC70 kan ni ju tuta. :lol: ). Däcken hade suttit på en Mercedes som plockades ut juni 2014, körts 250 mil och sedan lagts in på däckhotell tills nu. 7mm kvar på alla däcken. :D

Sen ska däcken krängas på Erakirfälgarna och sen blir det nog ganska snart på med 19", typ till första april skulle jag tro. Lokala däckgubben verkar ha gått omkull och Däckia tar ockerpriser för omläggning av däck, så det blir till att prova de lokala däckgubbarna i Alfta istället.

GE MIG... 19".... NUUUUU...
Bild

Solfilm på de fabrikstonade rutorna och spolning av växellåda står fortfarande på att-göra-listan, liksom att försöka färga mattorna mer åt mocca-hållet.

Sist men inte minst har jag under påhejande av 5-åriga dottern medelst ponny-generator från the grand interwebs designat en maskot till bilen och namngett den efter färgen på lacken, "Ruby Red".
Spoiler »
Men vem gillar inte snabba hästar och vingar, liksom? :roll:
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 39
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98