Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
Fan så surt om de skitit i å lacka och istället försökt polera bort repor men lyckats halvdant..

Inte nog med att de då ska vara där och kladda igen så blir man ju av med bilen i några dagar på nytt
Har inte läst hela tråden men är det till någon Volvo verkstad du lämnat den till eller en vanlig verkstad? Det är nog det värsta som finns när man får hem bilen, betalat massa pengar och så undrar man vad dom gjort för det syns inget.
Tette skrev:Fan så surt om de skitit i å lacka och istället försökt polera bort repor men lyckats halvdant..

Inte nog med att de då ska vara där och kladda igen så blir man ju av med bilen i några dagar på nytt
Ja nu när du säger det så tror jag att dom har totalt skitit i och lacka då stötfångaren är ljusare än bakskärmen. På tal om lackeringen så trodde skade besiktaren att bilen var omlackad i fel färg också... Nej sa jag det är rätt färg bara det att den var solblekt.

Ja det är det värsta.
Torparn12 skrev:Har inte läst hela tråden men är det till någon Volvo verkstad du lämnat den till eller en vanlig verkstad? Det är nog det värsta som finns när man får hem bilen, betalat massa pengar och så undrar man vad dom gjort för det syns inget.
Japp det är en Volvo verkstad. Nu kostade ju detta mig inget men det betyder ju inte att dom ska fuska ihop bilen.
DayDreamer skrev:
Torparn12 skrev:Har inte läst hela tråden men är det till någon Volvo verkstad du lämnat den till eller en vanlig verkstad? Det är nog det värsta som finns när man får hem bilen, betalat massa pengar och så undrar man vad dom gjort för det syns inget.
Japp det är en Volvo verkstad. Nu kostade ju detta mig inget men det betyder ju inte att dom ska fuska ihop bilen.
Nej verkligen inte! Jag har jobbat på en Volvo-verkstad i Karlstad tidigare, den enda som finns... Är det där du lämnat den?
Briander skrev:
DayDreamer skrev:
Nej verkligen inte! Jag har jobbat på en Volvo-verkstad i Karlstad tidigare, den enda som finns... Är det där du lämnat den?
Jajamän Helmia i Karlstad. Nu har jag tyvärr tappat förtroendet för Helmia då det nu som hände med min bil plus att deras begbilar uppe i hallen är svindyra och det ser ut som att en praktikant har gått över dom med ett lager vax, för det är vax på lister, spolarmunstycken mm pluss att dom är dåligt avtorkade/avspolade. Sen så känner man sig inte så välkommen in i verkstaden heller om man ska gå in och bara fråga om en sak. Men däremot så är dom som säljer reservdelar riktigt bra att göra med :D :D
Har nu kollat ordentligt i solsken och ja dom har verkligen bara fuskat så att den ska bli fin. Bakskärmen är enbart polerad så bucklan är kvar plus att det är märken kvar från krockskadan. Stötfångaren bak är enbart polerad ej lackad, där finns det en rätt så grov repa kvar.

Jag undrar nu om dom är så fräcka att blåsa försäkringsbolaget? Då det skulle gå på 11500 kr för att reparera bilen då med omlack, aldrig i h-vete att det dom har gjort nu har gått på 11500 kr.

Känns som så att bara för att man har en gammal bil så ska det fuskas ihop :evil: :evil: :evil:

Ja här kommer det lite bilder.

Märkena som är kvar, det översta är dock nog inte från skadan men det understa är iaf ifrån skadan. Nu är det kanske svårt att se märkena på bild men dom syns iaf på bilen då solen lyser på den. Bucklan är ungefär på samma ställe men den gick inte att få med på bild.
Bild

En helhets bild. Bucklan går ifrån neder kanten av lycktan och framåt.
Bild

Revan på stötfångaren som är kvar.
Bild

Det är en rätt så djup reva. syns inte så bra här.
Bild

Här syns det att dom inte har lackat stötfångaren, dom har inte ens haft av den från bilen.
Bild

Här är bilderna på hur den såg ut precis efter att skadan uppstod.

Bild

Bild

Bild

Har syns revan tydligt som fortfarande är kvar, precis vid avrundningen på stötfångaren.
Bild
Jag har både bra och dåligt att säga om Helmia, jobbade på lagret då det begav sig, det är tråkigt är att det inte finns någon annan Volvo-försäljare i stan.

Och det syns som du säger på bilderna att det inte är något lackat. OM dom nu ändrar sitt beslut i vad som ska göras ska ju du får veta det också, och försäkringsbolaget självfallet. Mycket märkligt. Åk tillbaka och fråga vad som hände :???:
Ja då har jag varit och klagat, bucklan var det typ som att dom inte såg :roll: och dom säger att dom har lackat om en del av stötfångaren vilket jag nu tvivlar på då det inte finns någon färgskiftning alls i den. iaf så ska bilen in den 12 september för åtgärd av felen dvs laga repan och räta ut bucklan.
  • 1
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 252
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]