Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Exyzäta skrev:Sök på POR15, en rostskyddsfärg värd namnet. Den kan du måla rätt på rosten och det slutar rosta, iallafall där.
Jag har lagt det på en järnköl på en av mina båtar. Ovanpå la jag 2-komp epoxygrundfärg.

http://malmmotors.se/varumarken/por15/p ... ve-473-ml/
Ok den var att lite i dyraste laget, det är bara en provisorisk lagning lär få dit med en ny plåt framöver.
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:men sen så tog jag andra sidan och där tappade jag lusten när jag märkte att det har rostat sönder och inte finns någon hård plåt kvar :(

Inte för att vara sån men.... Jag sa ju det :roll:
:mrgreen:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Grejen är ju det att det rostar nästan alltid inifrån, så när man väl ser det utifrån så kan man nästan räkna med att rosten är betydligt värre än vad man ser :|

Volvo, eller ja, bilar överlag, har hyffsat rostskydd på utsidan, men baksidorna av plåtarna är ofta under all kritik. Vissa - speciellt nyare bilar - har inget rostskydd alls på baksidan. Det knepet fungerar oftast tillräckligt bra för att garantin ska hinna gå ut innan rosten blir synlig, men sen går det fort...
Volvo brukade iaf galva plåtarna även på baksidan(därför 90-tals volvos klarar sig så pass länge), men utöver det så är dom obehandlade...
Lucif3r skrev:Grejen är ju det att det rostar nästan alltid inifrån, så när man väl ser det utifrån så kan man nästan räkna med att rosten är betydligt värre än vad man ser :|

Volvo, eller ja, bilar överlag, har hyffsat rostskydd på utsidan, men baksidorna av plåtarna är ofta under all kritik. Vissa - speciellt nyare bilar - har inget rostskydd alls på baksidan. Det knepet fungerar oftast tillräckligt bra för att garantin ska hinna gå ut innan rosten blir synlig, men sen går det fort...
Volvo brukade iaf galva plåtarna även på baksidan(därför 90-tals volvos klarar sig så pass länge), men utöver det så är dom obehandlade...
Ja och särskilt där som det har rostat för mig kan jag inte förstå hur dom tänkte det sprutar ju mer eller mindre skit rakt upp därav att det rostar bakifrån. Ja det där vaxet tål väl säkert inte salt :roll:
Ja jag såg det att plåten såg galvad ut när jag slipade.

Igår så petade lag bort lite mer spackel och som tur var så kom det fram ren plåt en liten bit upp. Har säkert en bild på det.
White skrev:Därför man får hel rostskyddsbehandling! :wink: Fick min vita 945 rostskyddsbehandlad i alla hålrum med tjock vaxliknande film strax
efter jag köpt den, därefter går jag själv över rostskyddet vart tredje år.
Jag får väl ta och spraya in lite rost skydds medel lite varstans.
Så tråkigt med rost, sålde min förra bil när jag tröttnade på att rostlaga varje år, men gör du det riktigt bra nu slipper du det förhoppningsvis på ett tag :)
Briander skrev:Så tråkigt med rost, sålde min förra bil när jag tröttnade på att rostlaga varje år, men gör du det riktigt bra nu slipper du det förhoppningsvis på ett tag :)
Ja det är inte roligt och speciellt inte när det har rostat sönder. Ja tiden går väl utvisa om det är bra gjort eller inte. :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nu på tisdag så ska jag lämna in bilen för lagning av krockskadan, kommer säkert bli tjafs då revorna som blev precis vid baklampan mer eller mindre försvann nu när jag tvättade/vaxade bilen :( men jag har ju iaf ett kort på skadan som jag kan visa upp.

Sen som jag skrev i en annan tråd så blev jag lite förbannad på skadebestigaren då han inte tyckte att det var så värst bra ide att kosta på min bil på lagning bara för att den var gammal :x så jag hoppas nu att resultatet kommer bli bra annars så kommer jag gå dit och klaga och fråga hur dom tänker om det ser förjävligt ut. Man ska inte behöva ha en ny bil bara för att bli bra bemöt av folk på verkstaden :evil:
  • 1
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 252

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]