Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:Min har EU-skyltar "orginal" :mrgreen: Importerad till sverige -04 så... ;)
Har faktiskt inget emot 'dom' EU-skyltarna, är väl nästan så jag föredrar dom framför den äldre typen utan EU... Fast det beror på bil modell...

Dom nya utan plats för skattemärke(mellanrum mellan bokstäver och siffror) ser dock förjävliga ut :*O/
Ja dom gamla skyltarna med eu-märket är helt ok, men dom nya som inte har något mellanrum ser bara förjävliga ut :*O/

Jag har ju denna skylten utan något eu-märke och av gamla moddelen. Bild från i vintras Observera adventsljusstakarna :wink:
Bild
Haha vad gulligt med adventsljusstakarna! ;;-O
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:"What havn't kill it the first time will hopefully (not) try again...." :evil:
Tidigare i veckan upptäckte jag ju att någon varit och brutit på bak-nummerplåten på Blå. När jag kom hem från stallet nu i eftermiddags hade någon brutit på den ännu mer. Förbannad_tjej-97 var det här :evil:
Undrar om det är mina plågoandar från grundskolan eller om det är någon som vill jävlas för att jag inte bytt kamrem? ?:-/
Nu när dom inte har fått bort skylten på andra försöket så ska du nog se att dom har kapat bort den med vinkelslipen nästa gång :mrgreen: :wink: Men det kanske är kamremen som slakar och är där och snärtar till skylten :P BYT KAMREM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:
Hahahahaha! Hoppas att de inte har en vinkelslip bara... :lol:
Haha, ja, håller ju på att leta verkstad till rimligt pris, inom rimligt avstånd. Det är lättare sagt än gjort. Men jag känner mig ändå duktig. Ska på tävling imorgon, där jag pga. vägarnas status verkligen skulle behöva Blå. Men vad gör jag? Jo, tar Skrot-Skodan istället \;-)
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:"What havn't kill it the first time will hopefully (not) try again...." :evil:
Tidigare i veckan upptäckte jag ju att någon varit och brutit på bak-nummerplåten på Blå. När jag kom hem från stallet nu i eftermiddags hade någon brutit på den ännu mer. Förbannad_tjej-97 var det här :evil:
Undrar om det är mina plågoandar från grundskolan eller om det är någon som vill jävlas för att jag inte bytt kamrem? ?:-/
Nu när dom inte har fått bort skylten på andra försöket så ska du nog se att dom har kapat bort den med vinkelslipen nästa gång :mrgreen: :wink: Men det kanske är kamremen som slakar och är där och snärtar till skylten :P BYT KAMREM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:
Hahahahaha! Hoppas att de inte har en vinkelslip bara... :lol:
Haha, ja, håller ju på att leta verkstad till rimligt pris, inom rimligt avstånd. Det är lättare sagt än gjort. Men jag känner mig ändå duktig. Ska på tävling imorgon, där jag pga. vägarnas status verkligen skulle behöva Blå. Men vad gör jag? Jo, tar Skrot-Skodan istället \;-)
ta inte vilken verkstad som helst, för hassan's runt hörnet som är tjenatjenabilligtkompis har säkert inte varken garanti på delarna eller jobbet om något händer, och med tanke på att rasar motorn så är det kört, så är det värt och byta den och vattenpumpen nånstans där man vet att jobbet är ordentligt utfört och dom står bakom sitt jobb OM något skulle fela med nya remmen (dålig del/felmonterat) så hellre lägga en tusing extra på mekonomen (som har bra garanti på sina delar) än valfri hobbymeckare runt hörnet...

och för allt i världen, lyssna på resten här inne, använd INTE bilen innan remmen är bytt, inte ens för att åka runt hörnet, kan kosta mer än vad du tror :)
av Lillarapunzel
Graninge:
Jag vet :wink:
Mekonomen finns nära, men jag försöker se mig om efter annan märkesverkstad som är iaf några hundralappar billigare. Bilia ligger tyvärr för långt bort.
Och jag har varit duktig. Bilen har stått i en vecka nu, sedan det började låta konstigt rasslande/skärande från motorn (vilket finns att läsa om på sidan 9-11 typ) \;-)
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:Graninge:
Mekonomen finns nära, men jag försöker se mig om efter annan märkesverkstad som är iaf några hundralappar billigare. Bilia ligger tyvärr för långt bort.
Och jag har varit duktig. Bilen har stått i en vecka nu, sedan det började låta konstigt rasslande/skärande från motorn (vilket finns att läsa om på sidan 9-11 typ) \;-)
vem är Graninge? Jag heter Garinge :P

Fast egentligen, ska du skjuta upp det länge pga några hundralappar? det är det väl värt, så du slipper använda "skrot-Škodisen" :)
Dock tvivlar jag på att Bilia är billigare än Mekonomen på kamremsbyte+vattenpump...

Sist jag bytte på min V70-00:a för ett gäng år sen så vägrade Bilia Södertälje att ha paketpris på det, utan det var ett moment att byta kamrem och ett att byta vattenpump, även fast man gör det samtidigt, men icke, så blev skitdyrt+skitdyrt=megadyrt, medans mekonomen tog halva priset för paketpriset, dom vägrade byta rem utan pump.. medans volvo bara "inspekterar" den.. klart den jäveln byts samtidigt lixom...

"den har snurrat 10000+mil med remmen som blivit slakare och slakare, och nu så ska den snurra superfort med en tajttajt rem och vips 100mil senare har den skurit pga slitaget" grattis byta kamrem igen... plus pump! ;)
av Lillarapunzel
garinge skrev:

Fast egentligen, ska du skjuta upp det länge pga några hundralappar? det är det väl värt, så du slipper använda "skrot-Škodisen" :)
Dock tvivlar jag på att Bilia är billigare än Mekonomen på kamremsbyte+vattenpump...

Sist jag bytte på min V70-00:a för ett gäng år sen så vägrade Bilia Södertälje att ha paketpris på det, utan det var ett moment att byta kamrem och ett att byta vattenpump, även fast man gör det samtidigt, men icke, så blev skitdyrt+skitdyrt=megadyrt, medans mekonomen tog halva priset för paketpriset, dom vägrade byta rem utan pump.. medans volvo bara "inspekterar" den.. klart den jäveln byts samtidigt lixom...

"den har snurrat 10000+mil med remmen som blivit slakare och slakare, och nu så ska den snurra superfort med en tajttajt rem och vips 100mil senare har den skurit pga slitaget" grattis byta kamrem igen... plus pump! ;)
Ursäkta, jag läser som en kratta. :P

Nej, men både det att närmsta Mekonomen (Vårby) inte är världens bästa precis, och dessutom dyr. Visste inte att det fanns Bilia i Stälje?! :-O)
Varför har ingen sagt det till mig tidigare?! :-O)
Nej, men vill ju inte betala vilket pris som helst. Eller snarare, pappa vill inte det... :wink:
Vet dock inte om vattenpumpen behöver bytas på Blå, den är aldrig bytt mig veterligen, och Blå har rullat ungefär 23 000 mil...
Ja, Skrot-Skodan slipper jag gärna undan. Sicken skitbil. Fyller 2 år och 1 månad idag, och har redan passerat sitt bäst-före sen länge... :*O/
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:
garinge skrev:

Ursäkta, jag läser som en kratta. :P

Nej, men både det att närmsta Mekonomen (Vårby) inte är världens bästa precis, och dessutom dyr. Visste inte att det fanns Bilia i Stälje?! :-O)
Varför har ingen sagt det till mig tidigare?! :-O)
Nej, men vill ju inte betala vilket pris som helst. Eller snarare, pappa vill inte det... :wink:
Vet dock inte om vattenpumpen behöver bytas på Blå, den är aldrig bytt mig veterligen, och Blå har rullat ungefär 23 000 mil...
Ja, Skrot-Skodan slipper jag gärna undan. Sicken skitbil. Fyller 2 år och 1 månad idag, och har redan passerat sitt bäst-före sen länge... :*O/
hehe ingen fara, rätt ska vara rätt bara.. :)
aha, det finns ju ett mekonomen i segeltorp med (smista allé) bogsera dit går ju alltid..
Jorå ligger i moraberg, precis på andra sida från Volvo Truck Center..
hur dyr tycker du dyrt är egentligen? Volvo skulle ha typ 12-13k för att byta rem+pump, medans mekonomen tog typ 6500 eller något sånt om
jag inte minns fel, detta var i Södertälje för några år sen... Nää det förstår jag men då kanske det är dags och skicka iväg bilen om inte pengarna för byte finnes? kan inte snåla på det viktigaste... hmm 23k mil och aldrig bytt? då är det dags och byta vattenpump samtidigt som rem, punkt!

Man får vad man betalar för, så enkelt är det, samma med franska billiga bilar.. usch! :o
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag har dåligt förtroende för Mekonomen då dom är snordyra ja dom är dyrare än Volvo och då menar jag rejält mycket dyrare. Jag hade nog inte riskerat något, kamrem är en känslig rem så jag hade lämnat in bilen till en Volvo verkstad utan tvekan. Men nu kan jag byta kamrem på dessa bilar utan något större bekymmer så jag sliper iaf arbetskostnaden men bara för att jag kan byta remmen så betyder det inte att jag går och handlar kamremen hos Biltema eller skruvat, nej då går jag till Volvo och köper en kamrem plus vattenpump där plus alla rullar som brukar ingå.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Jag har dåligt förtroende för Mekonomen då dom är snordyra ja dom är dyrare än Volvo och då menar jag rejält mycket dyrare. Jag hade nog inte riskerat något, kamrem är en känslig rem så jag hade lämnat in bilen till en Volvo verkstad utan tvekan. Men nu kan jag byta kamrem på dessa bilar utan något större bekymmer så jag sliper iaf arbetskostnaden men bara för att jag kan byta remmen så betyder det inte att jag går och handlar kamremen hos Biltema eller skruvat, nej då går jag till Volvo och köper en kamrem plus vattenpump där plus alla rullar som brukar ingå.
Vi i min familj har dåliga erfarenheter av Mekonomen också...
Hahaha, vad kostar det att hyra in dig för kamremsbyte? :mrgreen: \;-)
Milsersättningen brukar ju vara typ 18,5 kr/milen, och det är ungefär 30 mil... Plus arbetskostnad...Hm... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:Jag har dåligt förtroende för Mekonomen då dom är snordyra ja dom är dyrare än Volvo och då menar jag rejält mycket dyrare. Jag hade nog inte riskerat något, kamrem är en känslig rem så jag hade lämnat in bilen till en Volvo verkstad utan tvekan. Men nu kan jag byta kamrem på dessa bilar utan något större bekymmer så jag sliper iaf arbetskostnaden men bara för att jag kan byta remmen så betyder det inte att jag går och handlar kamremen hos Biltema eller skruvat, nej då går jag till Volvo och köper en kamrem plus vattenpump där plus alla rullar som brukar ingå.
Vet ingenting om dina erfarenheter av mekonomen, men håller inte med dig alls..
Mekonomen jag använde i Södertälje hade -alltid- billigare pris, kunde fixa saker inom snabb tid, och
gjorde jobbet ordentligt, med kvalitet, samt när en del hade fallerat så byttes den gratis...
sen när jag flyttade tvärs över sthlm så hittade jag en mekonomen verkstad som fortfarande slår det närmare
brabil eller vad dom heter på priser, tid när dom kan och är mer serviceminded.. så av "mina" mekonomen verkstäder
har jag bara positiva saker att säga, kan t.om droppa förbi och dom hjälper en med att ställa upp ljuset direkt, medans volvo säger
om en vecka kan du få tid.. haha, eller hur!

Visst det är aldrig fel med Volvodelar, men bara för det står volvo så betyder det inte att det är helt deras egna del, det kommer nog ur samma hög som övriga säljer, dock med egen logga på... som massa andra delar... men visst, jag köpte en termostat sist på volvo, för dom hade den på lager medans mekonomen isf behövde beställa den åt mig, det är bara en verkstad, ingen butik, närmsta ligger typ 3-4mil bort...
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 159
V70N Facelift Xenonlampor

Sonen fick nedslag på A traktorn ”otil[…]

C40 körkomfort.

Sedan några veckor kör jag en C40 fwd -[…]

Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]