Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja det var skönt att höra!

Märkligt att Volvo inte är noga med sånt här. En tidig bil bör få alla uppdateringar automatiskt vid Service just för att undvika missnöjda kunder mm. På en MY15 är allt sånt åtgärdat men aldrig på äldre exemplar.
Hämtat bilen nu. Provocerade fram massor med stop/start påväg hem och det funkade exemplariskt! Känns riktigt bra. Förut kunde den göra 1 stopp när jag kört mer än 15 mil och sedan stod det batteri laddar igen efter den enda gången, har ej lyckats provocera fram två på raken sen i somras ungefär. Nu kunde jag riva av en 8st eller nåt bara påväg hem från verkstan :lol: Sååååå skönt att veta att allt är senaste version i bilen nu. Känns som jag kan börja njuta av den på riktigt.
Idag var jag på bilmässan i Älvsjö och stod och tjatade lite med BSR-gänget om katt-temperaturer, momentreducering, garantier m.m. och bestämde mig till slut för att skita i folkvettet och skaffa en PPC. Ska in på dekryptering i veckan :-)-) Egentligen helt idiotiskt att sumpa maskinskadeförsäkringen för 20hk men jag har råd att casha en ny motor om det skulle skita sig så till den milda grad så jag orkar inte vara smart. Ett bilköp är ändå en idiotisk affär så varför inte göra det till en rolig sådan?
Vet att jag ofta framstår som hatare av icke polestartrim i forumen men jag har inget emot fenomenet som sådant, men jag tycker att man ska ha full koll på att en hel del ryker när man är inne och micklar i grejerna själv, har man bara inga illusioner om att andra ska ta ens smällar är det bara att köra på :)
Firar med en liten vinterbild!
Bild
Perra83 skrev:20hk??? Låter extremt lite.

C30 D3 fick 51hk och 101Nm med RICA.
Jämfört med polestar!
198hk/435Nm är denna satt till. Funderade på rica också men det föll på BSR till slut för jag har nära till en återförsäljare och de verkade som schyssta killar.
Det ska sitta riktigt fint faktiskt. Hade ruggig ågren inför om man skulle kört polestar istället men jag känner ju mig själv. Hade aldrig varit nöjd inuti om jag visste att det fanns 20 pållar till att rota fram där inne och det enda som hindrade mig var lite trygghetsknarkande.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 31
Fel meddelande

Du måste skriva vad du har för bil, mot[…]

Hoppas frågan passar här. Har Teslas b[…]

Visa din semesterbil(d)

Stannade till på husvagnsmuseet i Dorotea id[…]