Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
tror grannarna är mera avensjuka.. skoda och kia är ju så lågt man kan komma bland moderna bilmärken :P då åker jag hellre en volvo från 80/90 talet
Nexus skrev:tror grannarna är mera avensjuka.. skoda och kia är ju så lågt man kan komma bland moderna bilmärken :P då åker jag hellre en volvo från 80/90 talet
Precis min åsikt. Båda mina bilar har mer utrustning än vad som ens kan beställas till en Kia. Jag vill hävda att dessa bilar ligger efter mina på många områden. Det var till och med någon som sade att om jag är så jäkla snål kunde jag ju köpa en ny Dacia för 80 000. Den dagen jag byter bil blir det en dyr, ny Volvo.
Lucif3r skrev:Nuförtiden kan man ju faktiskt beställa ifrån dom flesta skrotar online, så finns ingen anledning till att vara låst till den lokala :wink:
Javisst, men på bildelsbasen råder som sagt var rena fantasipriserna. Lägger man på 20 % på priset kan man beställa samma del helt ny från Volvo i många fall. Jag letar ju efter en såndär skrot som vissa här verkar ha hittat, när man åker dit med en kanellängd och några hundralappar och får med sig lite av varje hem.
SA4AQS skrev:Jag prov körde en fullt utrustad 4x4 Dacia för något år sedan och jag måste säga att en gammal bubbla har mer utrustning standard :lol: vad är det för grannar du har jag är ganska säker att dom inte kan skruva själv heller.
Dacia bygger ju dessutom på gamla Renault Megane, som torde vara en av världens sämsta bilar. Min bror hade en sådan ett tag, 96a, som skar ihop totalt och fick skrotas. Jag fick även en uppmaning att kolla in den där Kia-modellen som är så populär och den hade ju för höge bövelen inte ens tillvalslistan som Volvo hade på 200-serien. Det kändes lite som att flyttas till 80-talet på något sätt när biltillverkaren erbjuder vindavvisare som tillval.

Mina grannar är så kallade "vanliga, hyggliga medborgare" i ett helt vanligt villa- och radhusområde med häckar som klipps med vattenpass och gräsmattor medelst sax. Det vill säga Volvos största kundgrupp till 945 när den var ny. Nu kan ju jag inte skruva så mycket själv heller, visserligen. Köra bil kan jag, byta glödlampor själv eller byta enklare karossdelar. Men något avancerat klarar jag då rakt inte.
Jo, det är såklart sant. Men däremot har jag också en gammal whiplashskada som gör mig ganska darrhänt och opraktisk, tyvärr. I kombination med stora fingrar, dessutom.
Idag har jag gjort lite, den är nytvättad och så har jag fått navkapslar till den (det tackar vi sidhabo för).
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Bilens två små skavanker, en lite p-skada på högerdörren och lite rost i bakskärmen.
SA4AQS skrev:Ser faktiskt bra ut.
Du låter förvånad?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?