Lucif3r skrev:Nuförtiden kan man ju faktiskt beställa ifrån dom flesta skrotar online, så finns ingen anledning till att vara låst till den lokala 
Javisst, men på bildelsbasen råder som sagt var rena fantasipriserna. Lägger man på 20 % på priset kan man beställa samma del helt ny från Volvo i många fall. Jag letar ju efter en såndär skrot som vissa här verkar ha hittat, när man åker dit med en kanellängd och några hundralappar och får med sig lite av varje hem.
SA4AQS skrev:Jag prov körde en fullt utrustad 4x4 Dacia för något år sedan och jag måste säga att en gammal bubbla har mer utrustning standard :lol: vad är det för grannar du har jag är ganska säker att dom inte kan skruva själv heller.
Dacia bygger ju dessutom på gamla Renault Megane, som torde vara en av världens sämsta bilar. Min bror hade en sådan ett tag, 96a, som skar ihop totalt och fick skrotas. Jag fick även en uppmaning att kolla in den där Kia-modellen som är så populär och den hade ju för höge bövelen inte ens tillvalslistan som Volvo hade på 200-serien. Det kändes lite som att flyttas till 80-talet på något sätt när biltillverkaren erbjuder vindavvisare som tillval.
Mina grannar är så kallade "vanliga, hyggliga medborgare" i ett helt vanligt villa- och radhusområde med häckar som klipps med vattenpass och gräsmattor medelst sax. Det vill säga Volvos största kundgrupp till 945 när den var ny. Nu kan ju jag inte skruva så mycket själv heller, visserligen. Köra bil kan jag, byta glödlampor själv eller byta enklare karossdelar. Men något avancerat klarar jag då rakt inte.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.