Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahlen
ang svetsen i diffen så lär de hålla, min diff svetsades inte mer än sådär och det höll åtminstone dom 500 milen jag hann beta av innan jag sålde bilen :)
av Landin
dahlen skrev:ang svetsen i diffen så lär de hålla, min diff svetsades inte mer än sådär och det höll åtminstone dom 500 milen jag hann beta av innan jag sålde bilen :)
Allt går ju ha sönder, varvstopp och snärta kopplingen så nog lär de rasa då :P men jag låter bli värsta starterna, upptäckte ju att B230in orkar ju få snurr på hjulen utan hjälp av kopplingen så då skonar man den ju liiiiiite grann. Men som sagt, allt går ha sönder :P finns dom som rasat betydligt mer välsvetsade bakaxlar.
Användarvisningsbild
av dahlen
varvstopp och snärt på kopplingen var ju en daglig syssla ;) men du har rätt, allt kan rasa oavsett hur bra det är gjort
av AmazonSleper
dahlen skrev:varvstopp och snärt på kopplingen var ju en daglig syssla ;) men du har rätt, allt kan rasa oavsett hur bra det är gjort
Epa börn (PO) :mrgreen:

245an min räcker de å släppa till dragläge sen kliva av kopplingen :P
av Landin
Finns ju dom som lyckas riva sönder ett järnspett så :P Men den här håller fint, nu har jag slutat fega när jag vet den klarade en iaf, så snart är det däckbyte bak som gäller :roll:
av Landin
Ptja, lägesrapport: Diffen håller än, och på frågan om den har fått smaka stryk så är svaret: OJA!

Bild
Vinterdäcken tog visst slut... :D

Bild
Så då blev det sommardäck på

Sen igår så väntade jag på att bror skulle ringa, då han skulle flyga Lycksele - Arvidsjaur då MFI:n skulle användas för skolflygning idag, och för att fördriva tiden så började jag pilla lite mer

Bild
Så nu sjönk förbrukningen med typ 3 deciliter helt plötsligt :P

Men iom att jag kör svetsat så var jag inte så sugen på att nöta upp mina nya sommardäck direkt, så laglydig som man är så grävde jag fram två av originalhjulen, Fulda Kristall! tillverkade 1998... dessa attackerade jag med skruvmejsel tills dom var dubbfria, pumpade 3.2kg och skruvade dit :D Hollywooddäck modell snorhalkiga, bra när man har lite motor

Bild
Dom här fälgarna är ju bara såååå snygga...

Sen råkade jag hitta en burk svartfärg och en burk svart toningsspray som var nästan tom

Bild
Svartfärgen hamnade här...

Bild
Och toningssprayen råkade hamna på dom spruckna och slitna originalblinkersglasen :P Alltid retar de nån heter de ju :)

Bild
Tvärstanna å pinka när ja var på väg till Arvidsjaur, blev totalt 34 mil och jag kan säga som så... jag ska byta förarstol...

Fast helst skulle jag vilja byta bil, sluta köra Volvo helt och hållet
av Landin
AmazonSleper skrev:Vadan denna negativa inställning till volvo? :shock:
Jag har aldrig varit någon volvofantast, dom äldre gillar jag, är väldigt aktiv i Svenska Volvo Amazon klubben, och har ägt tre st som syns i min signatur. Dock så finns det inget med Volvo som tilltalar mig, visst, för det mesta tar jag mig dit jag tänkt mig och hem igen, men där tror jag mina positiva ord slutar... Att det blev Volvo beror bland annat på att jag har en svåger som är tämligen såld på Volvo, och driver dessutom bilverkstad sen drygt 13 år tillbaka, kändes dock inte som det var värt att åka Volvo pga de :P Hade en tanke på att börja åka gammal Merca diesel, alt halvbusig 70-tals Opel igen, har ju bara ägt snart 15 oplar... Alt nån form av pickis så man slipper ha allt skrot man drar på sig inne i bilen :P

Så om nån känner sig sugen på en välservad 245 med svetsdiff och en hel drös med däck och fälg så kan jag släppa ifrån mig denna, 7000:- tycker jag den borde vara värd, inkl Pentafälgarna och dom knappt inkörda sommardäcken på 940 plåtfälg. Listan på vad som är gjort på denna bil kan göras väldigt lång...
av AmazonSleper
Ok är väl själv inte så tänd på nyare Volvo vid 240in går gränsen för mig :wink: Annars är de Amerikanskt som gäller :P

Å ang pickis så har jag en F-150 å största skillnaden är att man få med sig 5ggr så mycke rat fast på flaket :lol:
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.