Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Montera stötfångarplasten och listen görs enklast med balken lös, ja. Listen är inte svår att få dit, den är bara dittryckt.

Tycker nog du ska skaffa en tub finspackel och lägga igen torkarhålen. Jag hade så på min och det höll i dom 6 år jag ägde bilen.
Det ger ett rejält lyft i fronten :wink:
av Landin
Lucif3r skrev:Montera stötfångarplasten och listen görs enklast med balken lös, ja. Listen är inte svår att få dit, den är bara dittryckt.

Tycker nog du ska skaffa en tub finspackel och lägga igen torkarhålen. Jag hade så på min och det höll i dom 6 år jag ägde bilen.
Det ger ett rejält lyft i fronten :wink:
De ja trodde också, iom att de va sönderryckt och så vidare så gick de rätt bra att klä av balken med den kvar, sen för att den inte skulle ligga ivägen fick den således sitta kvar :) Såg ut som de va några "öron" på listen där som va trasiga, och den satt inte direkt mycket heller :P Dom på sidorna satt dock kvar i sina clips

Finspackla dom där hålen, njaaaa, tror jag vill prova lägga dit lite extra plast innan jag spacklar dom :P men helt klart vore de ju värt att lägga igen hålen...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Finspackel håller, som sagt. Jag hade exakt som du (2 torkarhål + motorvärmar hål), och det höll som sagt under hela bilens livstid i min ägo.
Och då blev ju listerna omlackade efter ~4år av lackerare, och spacklet höll då med utan att resa sig eller spricka.

Jag spacklade ju även egna 960-handtag med finspackel. Det höll fint det med. På dom därimot så sprack lacken efter några år.
Finspackel är inte att underskatta ;)

Men om du känner så finns det en annan enkel lösning - glasfiberspackel. Det jävlar håller :wink: (ett helvete att slipa dock)
av Landin
Lucif3r skrev:Finspackel håller, som sagt. Jag hade exakt som du (2 torkarhål + motorvärmar hål), och det höll som sagt under hela bilens livstid i min ägo.
Och då blev ju listerna omlackade efter ~4år av lackerare, och spacklet höll då med utan att resa sig eller spricka.

Jag spacklade ju även egna 960-handtag med finspackel. Det höll fint det med. På dom därimot så sprack lacken efter några år.
Finspackel är inte att underskatta ;)

Men om du känner så finns det en annan enkel lösning - glasfiberspackel. Det jävlar håller :wink: (ett helvete att slipa dock)
Har spacklat en hel del bilar så den biten kan jag faktiskt ;) men känns lite seriösare att tillföra rätt material först, gillar inte att bara bygga med spackel så att säga :) Skulle bara ha lyckats låna mig en huv tills vidare också, för jag vill åtgärda alla rosor på huven och lacka om den... annars är ju bilen så gott som felfri. Tills jag ställde till med de här vill säga :D

Mätade den när den var avklädd och den är ofantliga 13-14mm kortare på höger sida, så innan balken åker av så kommer 945an att bli ett med en annan volvo, nämligen en LM 641, med ett spaklyftblock mellan, sen ska den helt enkelt dras ut tills den är exakt lika på båda sidor :)
av Landin
Dagen har ägnats åt 940 skruvning vilket resulterat i en så gott som färdig bil :)
Nya stötfångaren monterad, synd bara att läppen och bogserögelluckorna (fint ord va?) är beggade och såklart skämmer den så fina stötfångaren... plus att gallret till de stora hålet i mitten gjorde mig smått sne och de slutade med att jag kastade de då passformen numer var APKASS... blev även plastsvetsat lite snabbt, skärmfästena skulle ju flyttas över från gamla stötfångaren och dessa sitter fasttryckt på piggar i plasten, inga skruvar eller nått, så för att inte de där ska släppa så smälte jag ihop skiten :)

Dock så behöver jag beställa TVÅ nya framblinkers... tog ju lös bägge lyktorna och rensade på stöd för torkare och torkarmotorn, såklart är vänster blinkers utan fästen nu trots att jag försökte va så försiktig jag bara kunde

+ att listen uppe på stötfångaren saknas, sparade den halvtrasiga men den är för trasig för att gå återmontera, den verkade ha blivit lite lätt klämd i krocken så den saknar jag... Sen så är inte listerna under lyktorna återmonterade då jag ska lägga igen hålen efter torkarna och lacka om dessa, men annars är den fit for fight igen!

Bilder dröjer tills imorgon
av Landin
I morse såg den ut såhär
Bild
Som synes inte 100% färdig

Bild
Och nu ser den ut såhär, petade dit listerna under lyktorna för bildens skull, grillen tog jag isär och rensade på volvomärke och det väldigt upphetsande lambdasondmärket, sen vart gallret svart, ramen är som synes fortfarande kromad

Nu var de bara de stora ilandsproblemet, extraljus, tre, fyra, eller fem lysen? tanken har faktiskt slagit mig att sätta fyra i bredd, lite lägre än jag hade, och tre uppe på, alltså sju stycken, bara för att... 8) men nä, de ska jag inte göra, jag lovar
av Landin
Lucif3r skrev:Du behöver turbogrill, sneribba och det nya blåa märket :)
Det är fina grejor det :-)-) http://www.garaget.org/?car=18034&image=557402

3 extraljus ser bäst ut på 940. 2 "vidvinkel" och ett fjärr i mitten så har du kanonbra ljus 8)
Precis den grillen jag vill ha...

Jo jag funderar på att köra med bara tre, har ju bara tre xenonlampor nu, och med typ NBB eller liknande som har "klarglas" så räcker de gott med bred ljusbild på alla tre om man har xenon, hade ju två av varje nu när ja hade fyra, och dom två som lyste skitlångt hade jag två halvirriterande runda ringar av där långt borta som ögonen ville titta på hela tiden, så jag tror jag kör med bred ljusbild på samtliga faktiskt.
av Eirike93
Bra du fixar i ordning bilen igen! :)
5st extraljus är, i min mening, snyggare än 3, men på 940 kan man väl montera dom rätt långt in på kofångaren, då är det snyggare :)
av Landin
Eirike93 skrev:Bra du fixar i ordning bilen igen! :)
5st extraljus är, i min mening, snyggare än 3, men på 940 kan man väl montera dom rätt långt in på kofångaren, då är det snyggare :)
Jotack, 7/900 serien är väll inte de jag anser som de bästa eller snyggaste, däremot kan jag inte komma och påstå att de är en dålig bil, dock tycker jag 940 känns bättre än 740, men det är helt och hållet min egna åsikt och detta beror helt på exemplar.
+ att jag som nu trots min låga ålder på 21 bast, har avverkat drygt 2 dussin bilar och kommit till de stadiet att jag helt enkelt blivit less att köpa och sälja bilar... Så dels av den anledningen så lagar jag upp den här och planerar att ha kvar den ett bra tag, men även för att min rygg och nacke trivs att åka långt i den. Var inblandad i en rätt så rejäl bilolycka för två år sen, så jag har numer lite större krav på stolarna än vad jag hade tidigare.

Sen är de ju bara så enkelt att 5 lyser bättre än 3 ;) Men vi får se, ska grubbla lite hur ja ska göra fästet, men de löser sig :P
Nu sitter den ihop igen iaf, och ser ut som en 945 ska göra, och de får duga tills vidare, för nu går den använda igen.
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]