Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HenrikY
Eirike93 skrev:Köra utan kofångare lär nog bli krångligt, för fotgängares skull så blir nog farbror blå irriterad :(
Utan kofångare blir det väl inte men en ny i stil med den blå subarun som jag postade här i tidigare inlägg men det kan ju vara lite kinkigt.

Här är en film/timelapse från dagens justering av cambervinkeln och så lite åkning på det också :wink:

[youtube]jSZci0l9gC0[/youtube]
Användarvisningsbild
av HenrikY
Har plockat lite emblem på skroten men har inget XC, vill gärna ha emblem som passar med övriga emblem. Har tagit 850 och GLE som jag ska göra E85 av och så har jag ett turbointercooler emblem som jag hittade på någon pickup.

Så jag hade väl tänk mig något i stil med:

VOLVO XC940 E85
TURBOINTERCOOLER
Användarvisningsbild
av HenrikY
llesrof skrev:Jag har ett riktigt XC-emblem du kan få om du vill :D
Det vore snällt, blir kanske aktuellt till våren då jag tänkt byta dom rostiga dörrarna och lacka om den. Blir nog enkel sprayburks lack eller liknande så man kan lacka om den lite allt eftersom och när man har lust för den är lite rostig och sliten så inget att vara direkt rädd om så då kan man ha så kul som möjligt. Blir nog svart med flames och lite döskallar eller vad jag nu kan hitta på, och racingnummer på framdörrarna så klart. Dixiehorn har jag redan :mrgreen:
Användarvisningsbild
av erikn
Du är duktig på att göra rolig film också. :-E
Användarvisningsbild
av HenrikY
Tack! Det kommer nog mer film ska du se.

Torsendiff hade varit nice, men det här är lågbudgetsprojekt så det vart en vanlig slungdiff för en billig peng och den kommer nog funka fint för ändamålet.

Däcken har inte lämnat Tyskland ännu, sen ska jag se om jag kan svetsa i hacket på ena fälgen och sedan blästra och lacka om dom. Beräknar att jag kanske har det klart om en månad eller så, då ett stoppjobb på några veckor börjar på måndag och då blir det ingenting gjort.

Tänkte jag skulle bygga en lastkorg på taket som brorsan gjort och sätta lite led lysen på.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]