Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Haha mer rost än bil vet ja inte om jag håller med på :wink: Tycker den klarat sig skapligt för att vara en 80-talare och brukats varje år i stortsett :D

Denhär 240in har ju många mil kvar inte kan man skrota en gammal klassiker heller!!! :D

Gasen jag är Air Liquid Argon den kommer från kagon tror jag pappa har nå fribrev eftersom han hade firma förut :)
Tjenare! Dåligt med kommentarer här tycker jag..! Tråkigt!
Har iallafall fixat lite nya grejjer till 240: 2 stolar med värme i som ska moddas och stoppas i bilen, en hel bromsservo och hel huvudbromscylinder, 2st bättre begangnade bromsok så är de nån som har ok till salu hör av er! :)
Nu får ni kommentera lite tycker jag!!!! :)
Stolsvärme inte standard i 240? :roll: Så ett splitt nytt bromssystem nästan? :-DD
Gött! Jag förmodar att du häller i ny bromsvätska när du ändå är i farten? :wink: 8)
Kompe skrev:Stolsvärme inte standard i 240? :roll: Så ett splitt nytt bromssystem nästan? :-DD
Gött! Jag förmodar att du häller i ny bromsvätska när du ändå är i farten? :wink: 8)
Haha de blir ju "standard" nu när jag kopplar in det :) Splitt nytt? Lär då renovera alla okena och byta bromsservo och cylinder så ska jag nog få fart på de sen :) Ja klar man tippar i nytt sånt! :)
Tjenare det var ett tag sen! Tog tag i bilen i helgen nu för soffan har blivit så nersutten, alla ölen slut och fulla datorn i smulor! Så då kanske jag att det var dags :)
Så tog tag i plåten för baklysena :)
Börjat lappa ihop där bak :)
Bild

De är rättså slut :)
Bild

Lite mer svetsning sen målning och kittning kvar :)
Bild

Målat första gången :)
Bild

Kittat :)
Bild

Kittat och målat :)
Bild

Sen började det roliga att få dit plåten och det gick över förväntan bra! :)
Bild

Så fick jag dit den bra och provade montera baklysena för att se hur det vart och jag är då nöjd :)
Bild

Satt även dit kofångaren fram :)
Bild

Vad tycker ni om bilen? Kommentera för det är mycke roligare att ha en tråd då :D
Tomaten skrev:Kul med någon som lägger ned tid på dessa, särskilt mtp all rost! :D
Dieslarna är ju tuffa som bara den. :-)-)
Ja jag lagar ju upp den för att det är en originaldiesel! :D
SA4AQS skrev:Man får hoppas att dom har fler Rättviksträffar så att du kan visa upp den när den är klar :wink:
Ja annars blir det väl att åka den på classic tror jag när jag fått på en seriös garagelack :)
Blir nog lite gjort på 240in till helgen men va ut å kika lite på den idag å tog lite kort på lite saker :)

Vart så bakskärmen vek ut sig lite när jag svetsade dit plåten bak så lär trycka och svetsa så ska de nog bli bra :)
Bild

Även fått tag på en bättre frontplåt som inte är knäckt och rostig som min :)
Bild

De är väll klart det ska sitta riktiga högtalare i en riktig bil! :)
Bild

Ingen inredning och massa skit i bilen men ska snart städa ur den och i med sätena igen :)
Bild

Skärmkanten som är bytt bak men det ska slipas och svetsas mera men den blev lagd på is så länge men ska fixas när plåten vid baklysena är klar :)
Bild

Garantibeviset från första köparen :D Såld på Bilkompaniet i Leksand 1980-01-09 till Edvin Mattsson i Orsa :)
Bild
Bild

Första besiktningspappret på bilen :D Rättså fränt och har de kvar :D
Bild
Bild

Vanliga och Tilläggsinstruktionsbok Diesel till Volvo 240 :D
Bild
Bild

Instruktionsbok på bästa stereon :D
Bild

Bruksanvisning på höjdjustering bak men tyvärr är det borttaget på min.. :)
Bild

Nu får ni kommentera lite på alla bilder :D
Fråga mig inte varför vissa bilder är snea de vart så när ja la upp dom... :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Jag äger två båtar, båda s[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]