Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

:roll: :roll: Hm undra vem som byggt på det där från början?

Hm e ute i garaget å bygger å dricker lite öl å bara Men nej faan vi måste ju laga avgasröret... öl igen AAAA ide vi drar dit ölburken :roll: :lol:
Dieselsmurfe skrev:Här händer d grejer. Handsfacket såg lit hängigt ut.
Man får smida medans järnet e varmt :)
Konstigt att d verkar vara så på många 850is man ser på skrotar oxå skitsvårt hittta en som e hel...
jockas skrev:Inte lite hemmameck på det avgassystemet :roll: Katten ser ut att vara arvegods från en S/V40 haha!
Jadu.. har en kat men med fel anslutning annars hadde den varit utbytt nu ,antingen får jag skaffa en me rätt ansl annars kapa svets om, men vill å andra sidan inte ha ett sådant här avgas så d kanske blir att bygga eget hela vägen me en race kat eller så.
Men d får vänta tills d havererar fullständigt , eller vädret ute blir bättre.
Nightmare89 skrev::roll: :roll: Hm undra vem som byggt på det där från början?

Hm e ute i garaget å bygger å dricker lite öl å bara Men nej faan vi måste ju laga avgasröret... öl igen AAAA ide vi drar dit ölburken :roll: :lol:
Nog ganska så d har gått till ?:-/
Lite vad jag pillat me idag.
Haft lös bromsarna i fram d vet d flesta hur d ser ut så d blev d inga bilder på.
Hur som.. oken/kolv löpte fint allt funka kalas , klossarna behövde inte bytas (volvo original :) )
skivorna ser ju fina ut oxå.
så nu vet jag inte varför bilen drar tvärt åt höger om man trycker lite hårdare än fis bromsning. :?
Bild

sen fick jag för mig att jag skulle fixa dräneringskanalerna i skuffen, vänster bak funka fint
Bild

D va värre me högersidan som röret slangen sitter på rostat av :(
Blev att trycka dit ett litet rör jag kunde fästa slangen på.
Bild

sen så torka jag av å dona lite
Bild

sen fick jag föör mig att jag skulle titta till flamfällan.. lättare att komma åt än på 7/900 or iaf :)
Denna plast historia satt me en skruv bort..
Bild

åsså bort me slangen till luftburken ,släppa på slangklämma vrida trottelhuset så man kom åt flamfälla som sitter med bajonettfattning.
Bild

Urrrk..
Bild

den va inte vacker men då jag ingen ny har så blev d rengöring . (har jag dock ingen bild på)
Bild

urrk.. stå där å pilla orka jag inte så tog loss den het å hållet bara att dra loss.
Bild

Mycke bättre
Bild

återmontering
Bild

locket på klart.
Bild
Bild

I mörrn blire hämta skärm och övre dekorlist t stöten fram, så d blir väl lite pul me skärmen i mörrn.
Dieselsmurfe skrev:Flamfällan e de typ egr grejse mojs skit?

ska jag va helt ärlig så vet jag inte vad den har riktigt för funktion ?:-/ menar den sitter ju bara på volvos sugmotorer
Nightmare89 skrev:Mycket bättre Faan va fällan var skitigt!

Det går ju framåt här det gillar vi! :wink:
usch ja :-O)
Tackar å bättre ska d bli :-)-)
tjenamoss...
Då va d uppdajttajm igen då...

Skaffa mig ju en framskärm dock inte rätt färg men d går ju att måla om, dock så va den i sämmre skick än vad jag först såg :evil:
Men va fan då har man ju lite å göra oxå.
Bild

hitta två skruvhål i skärmfan :?
Bild

men efter en del slipning å grejande så har den nu fått spackel påsig iaf.
Bild

Har haft isär bromsarna bak inga problem där heller så nu veta fan vad som gör att bilen drar åt hö.. förlåt vänster :? :?
Har alltid dratt åt höger nu ist åt vänster. (me samma kännsla som tidigare)

Idag har jag haft kul värre.. mina stötdämpare bak va tokslut så även topplagringen eller vad man ska kalla den som sitter ovanpå stöten.
fick för mig att idag skulle d bytas , lättare sagt än gjort iaf.

Lätt å komma åt va d , fälla baksätet å flytta lite sidopanel.
lossa på 2st bult BARA !! FAN !! drog av dem båda
Bild
Bild

Nu stod jag här som ett fån.. vad göra.. bara börja borra ur men d löste sig väldigt enkelt skulle bara slå till me dornet vipps !! så va den svetsade muttern undertill väck :o va snopen jag blev.
Bild

Gamla stötar, inte konstigt att d skramlade i gupp gummit hade släppt från plattan.
Bild

Dock skulle naturligtvis den ena stöten bråka lite extra
Bild

4st avdragna bult
Bild

så här ser undersidan ut som bulten går igenom
Bild

Jippi nu fick jag användning för min lilla sats med stötdämparverktyg
Bild

En på plats , blev genomgående bult med mutter på ovansidan med två långa förlängare funka d prima underifrån.
Bild

återmontering klädsel klart !
Bild

Här näst blir det att greja me skärmen, å sen skall jag även byta knarrstagen i fram oxå.
Fast d får bli i nästa vecka eller nått.
Senast redigerad av 1 snusarn, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]

Bromsvätskan kommer inte fram

Hej, jag försöker lufta bromsarna p&ari[…]