Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
Aha, okej, bra att jag fick reda på sanningen nu :D Att han heter Flat-Eric och inte Mr.Oizo som jag alltid trott :lol:

Dessa Greenstuff-belägg verkar intressanta, blir nog till att testa dem senare någon gång.

Smaskig önskelista du donat ihop :twisted: Ska bli kul att följa ditt projekt :)
Användarvisningsbild
av ThaSaint
Monterade soppatrycksmätare idag, köpte på Dunlop Hiflex här i stan,
Bild
218:- kostar kombinationen ovan, för anslutning på 6mm soppaslang.
(BILLIGT! tycker jag)

Dock pajjade min justerbara BTR, så nu sitter original på bilen, igen..

//Erik
Användarvisningsbild
av ThaSaint
Monterade justerbar BTR (Tack för kittet, ToAx),

Bild

Justerade ner trycker till 2.8bar, och nu går bilen minsann som ett skott ;)

Bild

//Erik
av Addekarlsson
Här har vi killen som ligger i stenhårt och vårdar om bilen ömt med allt vad plånboken tillåter. :D

Riktigt go puts på den där bilen. Men det är ju inget som förvånar mig när det är du som har den. :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av ThaSaint
oj nu kan jag nog inte hålla med. Bilen är inte tvättad på flera veckor! :P
BTR'en putsade jag dock upp innan montering,
min Ferm (Dremel-kopia) för 149:- och lite autosol funkar guld på aluminium ;)

Motorrummet är lite väl rörigt, om jag orkar nån gång så skulle jag behöva
fixa all kabeldragning lite snyggare.

men jag är en funktion före form-typ, så det händer sällan sånna saker..

//Erik

EDIT: Om någon undrar/tycker att 2.8bar är lite lågt då originaltrycket är 3bar,
så sänker jag pga att programvaran är mappad med 2,8bars linjärt bränsletryck. :)
av Addekarlsson
*skrattar* Ironin flödar ikväll. :wink:
Vet att du är lika mycket putsb*g som jag är, alltså, kanske ett par ggr om året. :wink:

Jag har tvättat min 780 2 gånger i år totalt, chevan är tvättad typ 4 gånger, så nu vet du vart min nivå ligger. :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av ThaSaint
lite fantasitorka men..

Bild

Bild

Bild

//Erik
av S.t.r.a.n.D
Riktigt snygga bilder...:P Var är det sista med teglväggn tagen??Har sett flera som fotat på det stället men inte riktigt fått grepp om var det är.
Användarvisningsbild
av ThaSaint
VolvoForLife skrev:Riktigt snygga bilder...:P Var är det sista med teglväggn tagen??Har sett flera som fotat på det stället men inte riktigt fått grepp om var det är.
tack :) Det är nere vid gamla malmhamnen, om man kommer fårn plannja/svartöstadshållet, nerför backen,
så svänger man höger in mot en liten byggnad..

apropå fotoplatser, du har en bild dä din kärra står i en stoor pöl. Var? :)

//Erik
av S.t.r.a.n.D
ThaSaint skrev:
VolvoForLife skrev:Riktigt snygga bilder...:P Var är det sista med teglväggn tagen??Har sett flera som fotat på det stället men inte riktigt fått grepp om var det är.
tack :) Det är nere vid gamla malmhamnen, om man kommer fårn plannja/svartöstadshållet, nerför backen,
så svänger man höger in mot en liten byggnad..

apropå fotoplatser, du har en bild dä din kärra står i en stoor pöl. Var? :)

//Erik
Okej, tackar. Ska kolla upp det.. :D :D

Är det den här bilden du menar??? Den är tagen vid Kallax grusgrop (den stora), i närheten av gamla crossbanan. På höger sida av vägen när du kör ut mot kallax. Men passa dig för grinden för den ska tydligen vara tidsstyrd så den kan stängs när man minst anar det. :D :D

Bild
Senast redigerad av 1 S.t.r.a.n.D, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]

Är det en 4 cyl D4 så sitter den nedanf[…]