Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av volvoyamha
För dom pengarna har jag ;)
Men som sagt liten och smidig bil :)
Skall man ifrån A till B så billigt som möjligt och det är inte så värst lång så är det klart man väljer sådan små bilar :)
av matzen10
eccy243 skrev:Stämmer de någelunda mot å räkna vid pump?
Japp, vid förra tillfället jag kollade stämde det bra! (då gick den på 0,44 och tankningen visade 0,446).

Men jag räknar inte med någon ytterligare nedgång då vinterdäcken kommit på... Eller i vart fall inga drastiska förändringar.
av matzen10
Jaha, när man minst anar det så ger ägg-körningen ytterligare avkastning (eller mindre åtgång som ekonomen Brainy skulle se på saken ;-) ). Ytterligare -5%, trots (nyligen) påsatta vintersulor, numera 0,40 alltså. Och det skiljer bara 0,1 när man jämför mot pumpen så siffrorna matchar bilens färddator ganska bra.

Det är inte utan att jag blir lite biten av ecodriving nu.... Från 0,61 i maj till 0,40 nu. Och jag brydde mej inte förrens framåt september när jag började flippa runt i färddatorn och såg att medelförbrukningen sjunkit ganska mycket utan egentlig anledning (enligt mig). Trodde gubbkörning med omkring 450 mil/år och 0,61 redan var en bra siffra för en -02:a. Men det går tydligen att kapa!

Bild

Nu går matchen mot 0,39 8) . Men det borde inte gå eftersom det är vinterdäck på och vintern (snart??) är kommen. Iofs har jag monterat motorvärmare men ändå...
Huvudsaken att jag kommer under Crumpets lyx-ris(iga)-Civic i förbrukning :lol:

M V H
---> Matzen

p.s. än har jag inte lyckats reta upp någon medtrafikant med min ecodriving heller. Känns dock som om det bara är en tidsfråga.. d.s.
Användarvisningsbild
av crumpets
Nu när jag provat lite stadskörning och förb smög sig uppåt 0,9 så har du blåst om mig sedan länge :lol: Får återkomma när jag brummat lite mer landsväg ;)

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]