Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lazy
opA skrev:
Ynot skrev:Jag är lite nyfiken på om du klockat den 0-100 eller liknande och jämföra med min V50T5polestar jag hade?
Nix, har inte klockat den 0-100.
Har lite svårt att få till de rätt då jag för tillfället har lite sneslitna(allmänt slitna med för den delen) framdäck samt att jag då spinner bara när jag drar på. :)
Ok, då får du återkomma om detta när du fått ordning på grejerna.
Användarvisningsbild
av opA
Var ute nu i skymningen med en polare och tog några bilder som fick bli mina tillfälliga bilder på Garaget :)

Ljusförhållanden blev inte de bästa för wow vad fort de blev mörkt..

Bild
Bild
Bild

... och har även fått upp bilen på garaget nu, som sagt.
http://www.garaget.org/?car=261915

:)
Ynot skrev:Ok, då får du återkomma om detta när du fått ordning på grejerna.
Jag försökte testa lite 0-100 häromdagen men jag är för ny vid min bil, däcken är slitna och de va blött underlag.. spinn spinna spinner säger jag bara ! :P

Får återkomma lite längre fram !
Användarvisningsbild
av opA
Då var man ute en snabbis ikväll igen för bilder med lite bättre ljusförhållanden..

Bild
Bild

.. har nu fått på två nya däck fram och vibrationerna som jag haft sen jag köpte bilen ( som förra ägaren sa att han fixat genom framvagnsinställning ) fortsätter.

Nästa steg är att ta av fälgarna och se om de fattas en centrumring någonstans.. fattas de ingen så ska jag ta och sätta på vinteruppsättningen av däck&fälg och se om de fungerar bättre.. försvinner vib. så är de väl en sommarfälg som behöver bytas till nästa år ( = suck.. något dyra fälgar :( ).

Bromsbeläggen bak byttes dom med i förra veckan.. ena sidan bak var de metall mot metall. Otroligt att den gick igenom besiktningen.. de måste varit 1mm kvar som jag fick ta över och slet ner..

Vad mer.. tja.. rätt lugnt.

Tills vidare..
Användarvisningsbild
av opA
Jahaja.. de va ett tag sen man uppdaterade.

Vibrationerna har nu blivit bortbalanserade.. åkte till Däckteam i "storstan" där jag bor och dom fick försöka lösa problemen. Ena däcket var tydligen felbalanserat och efter ombalanseringen så vipps var vibrationerna borta. Skönt ! Kostade dock två nya däck men men..

Så kom då lördagen.. och de va 10-års jubileum uppe hos Autotech i Trollhättan så jag och en polare drog dit i bilen min.

Efter några timmar i kö så var de min tur.. lite nervöst var de då jag inte visste om siffrorna från steg 3 speccen skulle stämma...

Bild

Tänkte jag skulle lägga upp ett filmklipp med men kan inte ladda upp på youtube just nu.. ska försöka ordna de så fort de går.

Men men.. de blev 310hk i motorn och 277hk på hjulen.. riktigt bra och Patrik på Autotech var nöjd med resultatet :)

Tills vidare !
Användarvisningsbild
av opA
Och nu kom effektkurvan från Autotech på mailen;

Bild

.. och med ett påslag på 12% ( som man gjorde av någon anledning, kommer inte ihåg varför ) så blir de 310hk. Fint :)
Dalmans skrev:Mumsmums, fräsigt att det lyser i grillen!
Tackar tackar ! :)
Användarvisningsbild
av opA
crumpets skrev:Påslaget torde väl vara en ungefärligt uppskattad transmissionsförlust helt enkelt, pappren är väl på vad du har på hjulen?
Korrekt ! :)
Användarvisningsbild
av opA
De senaste med bilen är väl att man fått i xenon i helljuset.. så kopierar bara in vad jag skrev i en annan xenonkonverteringstråd på forumet :)

Idag var de min tur att slänga i xenon i helljuset !

Bild
Vänster sida på bild halogen, höger xenon ! Stod man framför bilen såg de ut som en 5W´s lampa i halogen-helljuset :P

Bild
( Lampan i gräsmatta gör inte ett dyft ljusmässigt.. tittar jag ut på den nu är de kolsvart :P )
Regnade en hel del ute och hade inte med mig en riktig kamera så kunde inte ta några ordentliga bilder på väg.. lyser så de bara skriker om de på vägen iallafall.. :)

Numera sitter det 70W i helljuset !
Har fått vara bland dom första att testa just 70W med slimballast. Innan har de bara funnits 75W fast med dom stora ballasterna. Numer går dom att få in i lamphuset.. lite pilligt men gick så fint så till slut !
Dieselsmurfe skrev:Snyggt med belysningen i grillen och gött med mos.
Tackar och bockar ! :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]